Külföldiekkel védik a magyar munkahelyeket

Nem magyar dolgozók szerepelnek azokon az óriásplakátokon, amelyek a kormány Munkahelyvédelmi Akciótervét hivatottak népszerűsíteni. Orbán Viktor július elején jelentette be a tízpontos, „soha nem látott mértékű, radikális, szociális adócsökkentést célzó” akciótervet a magyar munkahelyek védelmére.

A programot most óriásplakátokon és a BKV-buszjáratok oldalain látható hirdetéseken igyekeznek népszerűsíteni Szeretem a munkám! címmel. A Népszabadság érdeklődésére a kormányszóvivői iroda azt közölte: a kampány célja, hogy megszólítsa a Munkahelyvédelmi Akcióterv nyolc kiemelt célcsoportját, „összességében azokat az embereket, akiknek a válság hatására a legnagyobb veszélybe került a munkahelyük, vagy különösen nehézzé vált az elhelyezkedésük.”

Kérdésünkre közölték, hogy a kampány teljes összköltsége több mint ötvenhatmillió forint lesz, amelyet a Miniszterelnökség által indított „Médiastratégia-alkotási, médiatervezési és -vásárlási, médiagyártási, reklámügynökségi, telemarketing és online kommunikációs szolgáltatási feladatok elvégzése” tárgyú közbeszerzési eljárás eredményeként tavaly márciusban megkötött vállalkozási keretszerződésből fedeznek. Végleges költségösszeget egyelőre nem tudtak mondani, miután a kapcsolódó weboldal még nem készült el teljesen. Összesen és országos szinten több mint ezerötszáz plakát jelenik meg, további nyolcvan hirdetés került ki a buszok hátfalára. A szóvivői iroda lapunknak elmondta: a plakátokat és a kampányt az InterMedia Group Kft. alvállalkozója, a Lounge Design Kft. készítette.

Arra a kérdésünkre, hogy a plakátokon magyar dolgozók szerepelnek-e, a kormányszóvivői iroda azt közölte: a produkciós idő és a költségek leszorítása érdekében „nemzetközi stockfotó-gyűjteményből történt” meg a szereplők kiválasztása, vagyis nem hazai, hanem külföldi reklámarcok alakítják a munkahelyüket szerető és érte aggódó magyar munkásokat.

Nem először fordul elő, hogy a Fidesz külföldi szereplőket használ a kampányaiban. A 2002-es választás idején például egy kisfiú kiáltotta a Fidesz plakátjairól, hogy „A jövő elkezdődött”, majd a spanyol Telefónica Móviles mobilcég reklámján felbukkant ugyanaz a fotó; igaz, ott a kisfiú egy tengerparton, és nem Magyarországon kiabált. A Fidesz akkori szóvivője, Farkas Attila személyiségi jogokra hivatkozva nem kívánta elárulni a plakátfiú kilétét, mondván, „egyetlen szülő sem örülne, ha a sajtónak kiadnák, hogy ki szerepel a képen”. A plakátot egyébként az azóta megszűnt Happy End Kft. készítette.

Legutóbb az SZDSZ került hasonló helyzetbe, amikor egy 2009-es EP-kampányplakátján szereplő szélsőjobboldali provokátor karakterben többen egy mexikói harcművészt, Tito Ortizt vélték felfedezni. A sportoló ügyvédjén keresztül tiltakozott is az ügyben, az SZDSZ kampányfőnöke, Horn Gábor viszont határozottan állította: egy „image-bankból” vásárolták a fotót, amelyen valószínűleg egy lengyel fiatalember látható.

Tény, hogy reklámszakemberek szerint olcsóbb nemzetközi ügynökségek fotóalbumaiból előre legyártott témafotókat vásárolni; a saját gyártás jóval drágább megoldás. A mostani plakátokat egyébként egyesek máris kifigurázták, a Kétfarkú Kutya Párt aktivistái a Szeretem a munkám! felirat alá több helyen azt a kiegészítést ragasztották: Úgyhogy inkább nem szidom a kormányt...

Nyírás importból
Nyírás importból
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.