Sávoly miatt távozhatott a Magyar Turizmus vezetője
Információnk szerint Niklai a sávolyi Balatonring-beruházás miatt távozott az országmarketingért felelős társaságnál 2005 óta betöltött elnöki pozíciójából. Ezzel kapcsolatos kérdésünkre mindössze annyit mondott, hogy az értesülést nem erősíti meg. Hozzátette viszont, hogy a beruházás komoly turisztikai vonzerőt jelent, a számítások szerint évente 200 ezer vendégéjszakát hozna a Balatonnak, de a terv megvalósításához szükséges finanszírozás kérdése túlmutat a Magyar Turizmuson, az kormányzati és MFB-kompetencia. A beruházó Balatonring Zrt.-t egyébként két éve hozták létre, 30 százalékban a társaság, 70 százalékban pedig a Worldwide Circuit Management SL a tulajdonosa.
Niklai Ákos – aki a Magyar Szállodaszövetség tiszteletbeli elnöke – lemondása után is a szakmában marad, két pesti éttermét vezeti.
Suchman Tamás, a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) elnöke szerint legkésőbb jövő hét szerdáig a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) és a spanyol Sedesa cégcsoport képviselői aláírják a sávolyi Moto GP pálya megépítéséhez nyújtandó 15 milliárd forintos hitelszerződést. Sávolyon, ahol Suchman ezt mondta, egyelőre szünetel a kivitelezés, amely csak akkor folytatódik, ha a felek aláírják a hitelmegállapodást. Suchman szerint tavaly november óta – amikor a magyar kormány döntött a hitelgarancia biztosításáról – folyt a kontraktus előkészítése, ám március 10-ig le kell zárni az egyeztetéseket. A létesítmény akkor készülhet el időre, ha legkésőbb a jövő héten folytatódnak a munkálatok: a szeptember 19-re tervezett világbajnoki futam előtt a nyáron már próbaversenyeket kell tartani a pályán. Hozzátette: a magyar állam számára kellő garanciát jelent a létesítményre bejegyzett jelzálogjog, valamint az, hogy a hitel folyósítása csak részletekben, az elvégzett munkák számlákkal történő igazolását követően történhet meg.
A Sávoly Motorcentrum Fejlesztő Kft. (SMF Kft.) pénteken közzétette az MTI honlapján (www.mti.hu) a Balatonring Projektet értékelő, illetve elemző tanulmányt. A társaság összegzése szerint a KPMG-tanulmány szerint nem azonosítható olyan tényező, amely a jelenlegi ismeretek szerint kizárná a projekt megvalósíthatóságát. A tanulmány 2009. szeptember 17-én készült, az ezt követő időszakban számos, a magyar állam számára kedvező módosítás történt a szerződéses feltételekben: A Moto GP nemzetközi versenyrendezési jogok tulajdonosa, a DORNA SL és a magyar állam között eredetileg öt évre tervezett megállapodás további öt évvel meghosszabbodik; ezáltal Magyarország tíz évig élvezheti a versenyrendezéshez kapcsolódó jogokat és előnyöket. A tízéves jogosultsághoz kapcsolódóan a magyar államot képviselő Magyar Turizmus Zrt. a korábbiakhoz képest további jelentős országmarketing-lehetőségekhez jut a több mint 200 országban sugárzott televíziós közvetítések során. A szerződést úgy módosították: ha egy adott évben nem kerül megrendezésre a világbajnoki futam, a magyar államnak nincs jogdíjfizetési kötelezettsége.