Fábry végnapjai
Semmi és senki nem tart örökké, ám arra mégis kevesen számítottak, hogy ilyen sűrű és ennyire sötét felhők tornyosulnak Fábry Sándor feje fölött. Veszélyben a Showder, Fábry Sándor eddigi sikerágazata.
Fábry Sándor Terry Black elleni perében a bíróságon
Az RTL Klub, amely gazdája Fábrynak, és házigazdája a showman műsorainak, a Legyen Ön is milliomos Fábry-féle változatát már levette a képernyőről, és ha valami nem változik, hamarosan a Showder is hasonló sorsra juthat. Nem új keletű persze ez a megállapítás, aki figyelt a „meteorológiai előrejelzésekre”, az sejthette, hogy viharos idők várhatók.
Hogy a műsor maga milyen, az majdhogynem másodlagos. Aki szereti Fábryt, és díjazza az általa képviselt ízlésvilágot, az nyilván gyakran és elégedetten csapta össze tenyerét a sikamlósnak szánt, ám legtöbbször alpárira sikeredett altesti viccelődésen.
Nem mindenkinek tetszik, amit a showman humor címén elővezetett: már korábban is előfordult, hogy a közönség egy része tüntetőleg távozott a felvételről. Ráadásul hosszúak és vontatottak voltak a felvételek, legföljebb a műsorvezető showman hisztérikus kitörései vittek némi színt a szürkeségbe. Fábryt a meghívott vendégek korábban sem érdekelték különösebben, de legalább önmagával jól elvolt, ezért néha sikerült szórakoztatónak látszania. Ám újabban feltehetőleg már önmagát is unja, ezért jobb híján a stábbal veszekszik. Ami egy ideig érdekes lehet a jelen lévő közönségnek, akár olybá is tűnhet, hogy a kulisszák mögüli történésekbe lettek beavatva, ám idővel ez unalmassá, sőt, kifejezetten kínossá válhat.
Kósza hírek szerint a Showder valamikor jobb napokat látott – értsd: dugig telt – nézőterére újabban lasszóval kell fogni az embereket. Van, hogy féláron árulják a jegyeket, de előfordul, hogy nyereményjátéknak álcázva, a belépőket már ingyen is az érdeklődők után dobják.
Mostanra pedig az is kiderült, hogy még ennél is nagyobb a baj. Az a szégyen is megesett ugyanis, amire minden másnál kényesebbek az RTL klubnál, hogy a TV2 – talán először – maga mögé utasította Fábry műsorát. És ami még ennél is fájóbb a kereskedelmi televíziók pénzügyeit kezelőknek: a visszaesés éppen a 19-49 év közötti korosztályban volt érezhető.
Mert a kereskedelmi tévéknél – tetszik, nem tetszik – a nézettség a legfontosabb. Mondhatnánk: egyedül az a fontos, semmi más nem számít. Minden ennek van alárendelve – erkölcs, politika, stílus, ízlés. Ezen belül is a már említett korosztály a legfontosabb, ők jelentik ugyanis Magyarországon és a világban mindenütt a vásárlóerőt. Miattuk hirdetnek a cégek a televíziókban, veszik meg az adásidőt, a drágán mért reklámperceket.
Nem azért van tehát bajban Fábry, amiért már régen lapátra kellett volna őt tenni: az alig kódolt politikai szerepvállalásaiért, az alpárian ízléstelen, a személyiségi jogokra fittyet hányó megszólalásai miatt. Mindezt lazán elnézték neki a tévé tulajdonosai, műsorának főnökei.
A nézettség csökkenése azonban megbocsáthatatlan bűn a magyar kereskedelmi televíziózásban.
A cikk eredetije a Metropol Online-on olvasható