Visszavontak egy homofób margarinreklámot

Az angol-holland Unilever visszavonta egyik homofóbnak ítélt margarinreklámját.

„Apa, meleg vagyok” – áll a rózsaszín hátterű hirdetés bal sarkában lévő puskagolyón, amely épp egy porcelánból készült szív felé tart. A Flora margarin logója mellett pedig a következő szöveg olvasható: „Ma erős szívre lesz szüksége”.

Az Unilever már régóta azzal reklámozza margarinját, hogy fogyasztói szíve egészséges marad. A botrányos reklám azonban nem lett az angol-holland cég legsikeresebb kampánya.

„Ezt a hirdetés egy külsős dél-afrikai cég csinálta, és senki nem hagyta jóvá az Unilevertől” – írja Twitterjén a cég, amely támadónak és elfogadhatatlannak nevezte a képet, és azonnal visszavonta azt.

A hirdetést készítő Lowe and Partner vállalat elnézést kért, és bejelentették, hogy minden médiumot megkértek, hogy távolítsák el a reklámot.

A Stonewall brit melegjogokat védő csoport – amely korábban szintén támadónak és helytelennek ítélte a hirdetést – üdvözölte, hogy az Unilever betiltotta a képet. „A Florának konzultálnia kellene a Ben & Jerry's jégkrémmárkával, hogyan kell homoszexuális-barát reklámokat készíteni a 21. században.” A csoport ezzel a szintén az Unilever tulajdonában lévő márkára utalt, amely a múlt hónapban az azonos neműek házasságát támogató kampánnyal állt elő Ausztráliában.

A dél-afrikai a világ egyik legliberálisabb alkotmánya. A melegjogokat elismerik, a homoszexuálisokat azonban gyakran érik támadások, írja a BBC.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.