Vasúti csata után harc a távolsági buszjáratokért is Szlovákiában
Az interneten megvásárolható menetjegy két, illetve öt euróba kerülne. Jelenleg két nyitrai és egy pozsonyi székhelyű társaság üzemelteti ezeket a járatokat, 4,60, valamint 11 és fél euróért. A cseh cég egyelőre kapta meg a szükséges engedélyt a Pozsony, továbbá a Nyitra megyei illetékes hivataloktól. A vézirgazgató szerint azért, mert nem voltak hajlandóak senkinek sem csúszópénzt fizetni.
Pavol Freso, a pozsonyi megyei önkormányzat elnöke visszautasította ezeket a gyanúsítgatásokat és jó hírnevének megsértése miatt beperelte a cseh vezérigazgatót. Kijelentette, hogy a három szlovákiai cég számos veszteséges vidéki járatokat is üzemeltet, ezért lenne igazságtalan, ha újabb vetélytárs megjelenésével csökkenne a nyereségük a távolsági közösségi közlekedésben. Radim Jancura azonban nem adja fel:
– Már megkaptuk a Besztercebánya megyei önkormányzat engedélyét, s ha Nyitrán és Pozsonyban továbbra is makacskodnak, akkor sem hátrálunk meg. Mielőtt az utas megveszi a menetjegyét, megkérjük, írja alá azt a nyiltakozatot, amelyben elítéli a szlovákiai korrupciót. Akik megteszik, azok már egy közösséget hoznak létre. Őket különjáratokként utaztathatjuk, amelyhez nem kell a megyei hatóságok engedélye – közölte a vezérigazgató.
A RegioJet két és fél éve egyre eredményesebben üzemelteti a Révkomárom és Pozsony közötti vasúti személyforgalmat. 2012-ben 775 ezer utasa volt ezen a vonalon a szlovák állami vasúti társaságnak (ZSSK). 2013-ban ez a szám 34 százalékkal nőtt, tavaly pedig már 2 millióan vették igénybe a járatokat. Tavaly decembertől a cseh cég naponta négy IC gyorsvonatpárt indít Pozsonyból Kassára, illetve vissza. Két vonatpárt pedig a kelet-szlovákiai megyeszékhelyről Poprádon, Zsolnán és Ostraván keresztül Prágába. Az egyre élesebb árverseny eredményeként azóta húsz százalékkal olcsóbbak a menetjegyek ezeken a vonalakon.