Szigorúbban ellenőriznék a német pilótákat
Carsten Spohr, a Lufthansa vezetője - a Germanwings is ennek a tulajdonában van - 2015 májusában bejelentette, hogy meglepetésszerű ellenőrzéseket terveznek a társaság pilótáinak esetében.
Spohr az után tette a bejelentést, hogy 2015. március 24-én a Germanwings Barcelonából Düsseldorfba tartó járata 150 emberrel a fedélzetén lezuhant. A repülőgépet a pilóta, a 27 éves Andreas Lubitz nekivezette az Alpoknak. A vizsgálat során kiderült, hogy Lubitz depresszióban szenvedett, a légitársaságnak tudomása volt az egészségügyi problémáiról.
A katasztrófa komoly kérdéseket vetett fel Németországban a magánélet védelme és a közbiztonság kérdéskörében, mivel sokan foglalkoztak azzal, a légitársaság miért nem tett semmit, hogy megakadályozza a szerencsétlenséget.
A hivatkozott dokumentum szerint a légitársaságoknak biztosítaniuk kell, hogy csak olyan munkavállalókat engedjenek repülni, akik biztosítani tudják a biztonságos utazást.
Az ellenőrzések azt szűrnék ki, hogy a pilóta "nem áll gyógyszer, alkohol vagy más pszichotikus szer hatása alatt", amennyiben kétségek merülnek fel a képességeit illetően.
2015 júliusában az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) javasolta, hogy a pilóták több orvosi ellenőrzésen essenek át, többek között pszichológiai teszteken is. Javasolta továbbá, hogy a pilótafülkében mindig két ember tartózkodjon. Ezt az EU még nem vezette be.