Rasszista színválasztás
A mondat azonban egy reklámból való, a Magyarországon is jól ismert olasz édességgyártó, a Ferrero hirdeti így megújult pralinéját. A pralinében az újdonság az, hogy barna csokimassza helyett fehér mázzal öntötték le, a Németországban vetített reklámspot pedig Barack Obama amerikai elnök híres választási kampányszlogenjét, a „Yes we can!”-t használja – igaz, némileg átdolgozott, „Yes, Weiss can!” formában.
A jogvédő szervezetek azonban egyáltalán nem találták sem viccesnek, sem ízlésesnek, hogy a reklámban fehér emberek a fehér mellett kampányolnak. A tiltakozás hatására a Ferrero átdolgozásra visszavonta a spotot, amely a hamburgi Stern magazin portálja, a stern.de szerint még mindig jobb, mint ha azzal rukkoltak volna elő, hogy Németország a barnát választja. Lehet, hogy az édességgyártó menedzserei az ismert pralinéra gondoltak, az utalás azonban egyértelmű lenne a náci színekre.
Dél-Afrikában szintén hullámokat kavart egy reklám. Az Unilever angol-holland élelmiszeripari óriás margarinja, a Flora hirdetése, amely jogvédők szerint sértő és homofób. A kifogásolt reklámban egy lövedék látható, amint egy porcelánszív felé tart. A lövedékben az olvasható, „Papa, meleg vagyok!”. Alul pedig az, hogy „Ma erős szívre van szüksége” – a Flora azzal hirdeti magát, hogy fogyasztása hozzájárul az egészséges szívműködéshez. A tiltakozás nyomán az Unilever visszavonta a hirdetést. A dél-afrikai leányvállalat vezetője bocsánatot kért mindazoktól, akiket esetleg megsértettek. Igaz, a felelősséget is próbálta magáról elhárítani azzal, hogy a kampányt egy külsős cég készítette.
A Flora egyébként egy másik hirdetéssel is előrukkolt. Azon egy üvegszív látható, amelybe éppen belecsap egy lövedék. A felirat pedig úgy szól, hogy „Kámaszútra, 48. oldal”. A testi-érzéki örömök egyik legősibb könyve ezen az oldalon a csókok különböző típusait mutatja be.