Pénzért adja magát az interneten a New York Times

Kérdés, rá lehet-e venni az olvasókat, hogy fizessenek az online hírekért. Amerika vezető híroldala havi húsz cikket ad majd ingyen a hónap végétől.

A New York Times, amely csütörtökön jelentette be, hogy havi húsz cikk felett fizetőssé teszi internetes kiadását, maga idéz a döntésre olvasói reakciókból. Akad, aki már el is búcsúzott az újságtól „a gazdagokra szabott” tarifa miatt, vezető tévécsatornák híroldalaihoz pártolva át. Másvalaki szerint viszont ez nevetséges, és örömmel ad McDonalds-árat a világlap egyhavi produktumáért. A legdrágább, mobiltelefonos alkalmazást is magában foglaló online csomag évi 455 dollár (88 ezer Ft) lesz. (Összehasonlításul: lapunk washingtoni irodája évi 770 dollárt (150 ezer Ft) fizet a heti hétszeri kézbesítést is tartalmazó online-papír kombinációért.)

– Pár évvel ezelőtt szinte hittétel volt, hogy az emberek nem fizetnek a világhálón a tartalomért. A mostani lépés a jövőbe való befektetés. A kihívás abban áll, hogy anélkül tűzzünk ki árcédulát a munkánkra, hogy elszigetelnénk magunkat a globális hálózattól, és biztosítsuk a kapcsolatot a lehető legszélesebb olvasóközönséggel - mondta a NYT szerkesztősége előtt Arthur Sulzberger, a kiadóvállalat elnöke.

A világlap március utolsó hetétől kezdve a huszonegyedik online cikktől kezdve kér pénzt. A keretbe nem számítanak bele a keresőkről, közösségi oldalakról átirányítottak, viszont napi legfeljebb öt, a Google segítségével talált írást lehet ingyen olvasni. A NYT Kanadában csütörtök óta ilyen feltételekkel olvasható, míg Amerika és a világ többi része kilenc nap múlva áll át. Tavaly 2,1 százalékkal csökkent a kiadó hirdetési bevétele. A NYT online kiadását havonta 30 millióan keresik fel, de a kiadó szerint a látogatók 85 százaléka nem olvas el húsz cikket havonta. Európában a Financial Times működtet hasonló üzleti modellt.

A brit Times olvasói közel 90 százalékát veszítette el azóta, hogy tavaly júliusban fizetőssé vált az internetes felülete: honlapját 21 millió helyett havonta már csak 2,7 millió egyedi látogató keresi fel.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.