Örömhír: folytatják a Nagylak-Arad közti autópálya építését

Romániában végre sikerült a közbeszerzési eljárás a Nagylak-Arad autópálya (az M43-as folytatása) második ütemének megépítéséről. A tendert ugyanaz a cégcsoport nyerte, amelyik az első ütemet. A jó hírt a román kormánypárt Arad megyei elnöke jelentette be.

A közbeszerzési eljárások lezárulta után a napokban végre folytatják a Nagylak-Arad autópálya-szakasz Aradot Pécskával összekötő részének építését. Ez a magyar M43-as autópálya folytatása Romániában. Mint a Nyugati Jelen című romániai magyar napilap írja, az örömhírt a román Szociáldemokrata Párt Arad megyei elnöke, Dorel Caprar jelentette be.

A kormánypárt megyei elnöke elmondta, hogy ugyanaz a cégcsoport nyerte a versenytárgyalást az autópálya második ütemére, amely a Nagylaktól Pécskáig tartó ütem megépítésére is jogosultságot szerzett. A szociáldemokrata vezető szerint az első ütem még 2014 végéig, a második 2015-ben épül meg – utána lehet Temesvárról és Aradról végig autópályán közlekedni Nyugat-Európába.

Az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti szakaszának átadását először 2014 szeptemberére tervezték. A NIF Zrt. honlapján 2014 novembere szerepelt, ám a NIF Zrt. szóvivője, Loppert Dániel idén júliusban úgy nyilatkozott, hogy a mindössze 23 kilométer hosszúságú autópálya-szakasz, amelynek 2013-ban kezdték meg az építését európai uniós támogatásból, csak 2015-ben készül el.

A magyar fél arra is hivatkozott, hogy a románok nem haladnak a munkával. Addig úgysem lehet a forgalmat az új autópálya-szakaszra terelni, ameddig a román fél el nem készül a maga részével – ott pedig a kivitelezőről sem sikerült mindeddig megállapodni. Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető miniszter ezért idén májusban megígérte, hogy 4 milliárd forintért összekötő út épül, amely az M43-as autópályáról vezeti el a forgalmat a jelenlegi nagylaki határátkelőhelyre.

Lázár János ugyanabban a nyilatkozatában azt is kijelentette, hogy Magyarország és Románia között a schengeni határ tartós fennmaradásával kell számolni. 2007-es uniós csatlakozásakor 2011 őszére tervezték Románia felvételét a Schengen övezetbe, ám az országban tapasztalható korrupció miatt több nyugat-európai ország (Németország, Hollandia, Finnország) számos alkalommal bejelentette, hogy ha szavazásra teszik fel a kérdést, megvétózzák Románia felvételét.

Így az autópálya átadása után is várhatóan hosszú időre fennmarad a személyforgalomban az útlevélvizsgálat, a teherforgalomban pedig az olykor napokig tartó várakozás a magyar-román határon.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.