Nem váltak be a repülőtéri testszkennerek Hamburgban

A két hatalmas kabint szeptember óta tesztelik, elsőként maga Thomas de Maziere német belügyminiszter sétált át rajtuk.

Most kiderült: a gépek roppant precízek, olykor túlságosan is azok. Minden szabálytalanságot jeleznek: az izzadságfoltoktól az ingek vasalási hibáiig.Így ahelyett, hogy megkönnyítenék a biztonsági ellenőrzést, még bonyolítják is: jöhet a reptéri személyzet a kézi fémdetektorral, hogy kiszűrje: valóban veszélyes eszköz van-e az utasnál? Ezzel jócskán megnövekedett a várakozási idő - írta a német Die Welt online kiadása. Az eredetileg márciusig tervezett próbaüzemet így meghosszabbították júliusig.

A testszeknner előállítója, az L-Communications nevű new yorki cég most új szoftvert fejleszt, amely a hírek szeirnt kevésbé lesz érzékeny a sötét foltokra vagy a felületi eltérésekre. Az illetékesek sietnek leszögezni, hogy a szkenner alapjában véve jól működik, mert az elektromágneses milliméterhullámokkal minden kimutatható, és nem káros az egészségre. Ellentében az Egyesült Államokban használatos, röntgersugárzással működő biztonsági kapukkal, amelyeknél időről időre felmerül a túlzott sugárzás veszélye. A USA Today című napilap a minap arról írt, hogy az átvilágításra várakozóknál az előzetesen vártnál tízszer nagyobb volt a sugárzás. Az amerikai repülésfelügyelet válasza: a sugárzás a repülés alatt jóval nagyobb, mint a biztonsági kapuknál. Vagyis aki fél, ne repüljön.

Még az izzadságfoltot is detektálja
A security official demonstrates a full body scanner during a photocall at Departure Gate 2 at Hamburg Airport September 27, 2010. Germany started on Monday the voluntary use of two 'L-3 Provision ATD' body scanners for a test period over the next six months at the airport. REUTERS/Christian Charisius (GERMANY - Tags: TRANSPORT SCI TECH)
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.