Nem váltak be a repülőtéri testszkennerek Hamburgban
Most kiderült: a gépek roppant precízek, olykor túlságosan is azok. Minden szabálytalanságot jeleznek: az izzadságfoltoktól az ingek vasalási hibáiig.Így ahelyett, hogy megkönnyítenék a biztonsági ellenőrzést, még bonyolítják is: jöhet a reptéri személyzet a kézi fémdetektorral, hogy kiszűrje: valóban veszélyes eszköz van-e az utasnál? Ezzel jócskán megnövekedett a várakozási idő - írta a német Die Welt online kiadása. Az eredetileg márciusig tervezett próbaüzemet így meghosszabbították júliusig.
A testszeknner előállítója, az L-Communications nevű new yorki cég most új szoftvert fejleszt, amely a hírek szeirnt kevésbé lesz érzékeny a sötét foltokra vagy a felületi eltérésekre. Az illetékesek sietnek leszögezni, hogy a szkenner alapjában véve jól működik, mert az elektromágneses milliméterhullámokkal minden kimutatható, és nem káros az egészségre. Ellentében az Egyesült Államokban használatos, röntgersugárzással működő biztonsági kapukkal, amelyeknél időről időre felmerül a túlzott sugárzás veszélye. A USA Today című napilap a minap arról írt, hogy az átvilágításra várakozóknál az előzetesen vártnál tízszer nagyobb volt a sugárzás. Az amerikai repülésfelügyelet válasza: a sugárzás a repülés alatt jóval nagyobb, mint a biztonsági kapuknál. Vagyis aki fél, ne repüljön.