Napi négy-öt telefonhívás a nyelvtörvény jogszolgálatához

Naponta átlagosan négyen-öten hívják azt az ingyenes zöldszámot, amelyet a múlt hét elején a magyar kormányzati forrásokból beindított jogsegélyszolgálat működtet azok számára, akiket a szlovák nyelvtörvény alkalmazása miatt hátrány ér - írta az Új Szó című pozsonyi napilap pénteki számában.

Petőcz Kálmán, a szolgálat működtetésére felkért Szlovákiai Magyarok Kerekasztalának (SZMK) ügyvivője a lapnak beszámolt arról, hogy a telefonon és a www.jogsegely.sk internetes oldalon is elérhető szolgálat még fejlesztés alatt áll. Ehhez képest máris viszonylag sokan telefonálnak.

Tóth Károly, a rendszert működtető Fórum Intézet vezetője azt közölte az Új Szóval, hogy a múlt héten 13 bejelentés érkezett. Petőcz elmondása szerint a panaszokat szakemberekhez juttatják el, akik minden egyes esetet megvizsgálnak. Petőcz Kálmán úgy véli, hogy a magyar kormány által létrehozott nyelvalapból a következő hónapokban kártérítésre egy fillért sem kell majd költeni, mivel szerinte pénzbírságok néhány hónapig még biztosan nem lesznek. A tavaly nyáron módosított szlovák nyelvtörvény szerint ugyanis először írásban figyelmeztetik a törvénysértőt, és csak az ismételt és tudatos törvénysértés után szabható ki pénzbírság. A lap információi szerint az SZMK és a magyar kormány a következő hetekben fogja aláírni a nyelvalap felhasználásával kapcsolatos szerződést. Petőcz arra buzdítja a polgárokat, mindenképpen jelezzék, ha jogsérelem éri őket, hogy dokumentálni lehessen az eseteket.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.