Napi négy-öt telefonhívás a nyelvtörvény jogszolgálatához
Petőcz Kálmán, a szolgálat működtetésére felkért Szlovákiai Magyarok Kerekasztalának (SZMK) ügyvivője a lapnak beszámolt arról, hogy a telefonon és a www.jogsegely.sk internetes oldalon is elérhető szolgálat még fejlesztés alatt áll. Ehhez képest máris viszonylag sokan telefonálnak.
Tóth Károly, a rendszert működtető Fórum Intézet vezetője azt közölte az Új Szóval, hogy a múlt héten 13 bejelentés érkezett. Petőcz elmondása szerint a panaszokat szakemberekhez juttatják el, akik minden egyes esetet megvizsgálnak. Petőcz Kálmán úgy véli, hogy a magyar kormány által létrehozott nyelvalapból a következő hónapokban kártérítésre egy fillért sem kell majd költeni, mivel szerinte pénzbírságok néhány hónapig még biztosan nem lesznek. A tavaly nyáron módosított szlovák nyelvtörvény szerint ugyanis először írásban figyelmeztetik a törvénysértőt, és csak az ismételt és tudatos törvénysértés után szabható ki pénzbírság. A lap információi szerint az SZMK és a magyar kormány a következő hetekben fogja aláírni a nyelvalap felhasználásával kapcsolatos szerződést. Petőcz arra buzdítja a polgárokat, mindenképpen jelezzék, ha jogsérelem éri őket, hogy dokumentálni lehessen az eseteket.