Mégis kell fizetni az autópályáért Németországban

Keddi sajtójelentések szerint a CDU és az SPD közötti koalíciós tárgyalásokon megállapodtak abban, hogy 2014-ben törvényt hoznak a külföldi autósokat terhelő autópályahasználati díjról.

Németországban várhatóan megszűnik az autópályák ingyenessége, keddi sajtójelentések szerint a koalíciós tárgyalásokon megállapodtak abban, hogy 2014-ben törvényt hoznak a külföldi autósokat terhelő autópályahasználati díjról. A ZDF közszolgálati televízió és a Spiegel Online hírportál szerint a koalíciós szerződés legutóbbi, keddi tervezetében az áll, hogy az autókra vonatkozó sztrádahasználati díjat akkor vezetheti be a kormány, ha sikerül olyan megoldást találni, amely nem ütközik az uniós joggal és nem növeli a német autósok terheit. A konzervatív CSU/CSU pártszövetség és a szociáldemokrata párt (SPD) koalíciós szerződése a tervek szerint szerdán készül el.

A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. Az már többször felvetődött, hogy a személygépkocsikra is ki kellene terjeszteni a rendszert, de a kérdés mindig lekerült a napirendről.

A témát a bajor konzervatív CSU vette elő a szeptemberi országos és bajorországi tartományi parlamenti választások előtti kampányban.  "Ember nem érti, miként fordulhat elő, hogy nekünk majdnem minden szomszédunknál fizetni kell, a szomszédok viszont nálunk ingyen használhatják a sztrádákat" - mondta el kampányrendezvényein Horst Seehofer bajor miniszterelnök, a CSU elnöke. A CDU testvérpártjának vezetője minden alkalommal elmondta azt is, hogy nem ír alá olyan koalíciós szerződést, amely nem rendelkezik a külföldiek autópályadíjáról. Az autópályadíj bevezetését eredetileg a CDU és az SPD is ellenezte.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.