Már az Indiai-óceánon keresik az eltűnt Boeinget

Az eltűnt gépet Kínától Indián át a Fülöp-szigetekig már 12 ország keresi, de eddig minden jel tévesnek bizonyult, amely arra utalt, hogy megtalálták. Egyre rejtélyesebb a dolog.

A sakktábla után elkezdtünk futballpályán játszani – jellemezte a helyzetet William Marks a CNN előtt. Az amerikai 7. flotta szóvivője arra a kutatásra gondolt, amely már hat napja tart Malaysia Airlines Kuala Lumpurból Pekingbe tartó járata után.

Az MH370 jelzésű járat – egy Boeing 777-es – múlt szombaton hajnalban tűnt el a radarokról. A repülőgépet először csak a vietnami Ca Mau tartomány partjainál keresték, majd a Dél-kínai-tengeren, később már Malajziától nyugatra, a Malaka-szorosban, pénteken pedig Kuala Lumpur-i kormányzati kérésre az Egyesült Államok haditengerészete egy rombolót, a USS Kiddet küldte az Indiai-óceánon fekvő Andaman-szigetekhez, miután információk láttak napvilágot arról, hogy a Boeing 777-es öt órával azután is küldött jelzéseket műholdaknak, hogy a légi irányítással megszakadt a kapcsolata.

A repülőgépnek 239 emberrel a fedélzetén veszett nyoma. Roncsait Kínától Indián át a Fülöp-szigetekig már 12 ország keresi, de eddig minden jel tévesnek bizonyult, amely arra utalt, hogy megtalálták. Az Andaman-szigetek körülbelül félúton fekszenek Malajzia és India között. A USS Kidd tanúsága szerint pedig az amerikaiak komolyan veszik azokat az információkat, amelyek szerint a Boeing 777-es megfordult a Dél-kínai-tenger felett, és nyugat felé vette az irányt. Ha igaz a feltevés, hogy valahol az Andaman-szigetek körül zuhant le, az eltűnése után 1500-2000 kilométert kellett repülnie még.

A Marks bevallása szerint „hihetetlen" méreteket öltő kutatás közben a Reuters megpendítette, hogy a gépet eltérítették. Ezt ugyan alátámaszthatja a nyugat felé megtett hatalmas távolság, de a brit hírügynökség csak annyit árul el, hogy gépeltérítésről radarinformációkra hivatkozva ír – azt viszont már nem, hogy ezek a radarok melyik országéi voltak.

A repülőgépen lévő 154 állampolgára miatt Kína egyre ingerültebben veszi tudomásul, hogy a maláj hatóságok máig sem tudtak kézzelfogható információkkal előállni az MH370 sorsáról. A kutatás a Dél-kínai-tengeren folytatódik. Korábbi hírek szerint egy olajfúró toronyról mintha égő repülőgépet láttak volna zuhanni, egy műhold pedig repülőgép-roncsokat szúrt ki a vízben – bár később cáfolták, hogy ezek a Boeing 777-eshez tartoztak volna.

Hallatott magáról az ügyben egy egyetem, a hefeji USTC is, amelynek a szeizmológiai központja valaminek a becsapódására utaló „tengerfenéki eseményt" észlelt 90 perccel az MH370 eltűnése után egy nem szeizmikus aktivitásáról ismert területen. Ez a terület 116 kilométerre északkeletre van attól a helytől, ahol a Boeing 777-es járt, amikor utoljára sikerült felvenni vele a kapcsolatot.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.