Magándetektívek figyelték a bécsi taxisokat

A császárváros fuvarosai nincsenek tekintettel utasaikra – legalábbis ez derül ki két nemrég publikált tanulmányból. Bécs városa ezért úgy döntött: magándetektíveket fogad, hogy kinyomozzák, valóban bárdolatlanok-e utasaikkal.

Az egyik felmérést Németország legnagyobb autóklubja, az ADAC végezte 22 európai nagyvárosban. Ők magándetektíveket bíztak meg, hogy kémleljék ki a sofőrök szokásait. Az eredmény rendkívül gyászos lett: Bécs vereséget szenvedett, a 18. helyre kerülve a nagyvárosok közt.

A német tanulmány szerint tízből két sofőr átment a piros lámpán, és használta mobiltelefonját vezetés közben – anélkül, hogy szabad keze maradt volna. Tízből nyolcan semmilyen turisztikai látványosságot, heten pedig éttermet sem tudtak ajánlani a városban – ami nem éppen pozitív mérleg a turizmusban előretörni vágyó császárváros számára.

Ám még mielőtt bárki azt gondolná, hogy csak a németek elfogultságáról van itt szó, nézzük a második tanulmányt, amit a Bécsi Turisztikai Hivatal készített: ez is hasonlóról számol be. A 133 taxi tesztelése után készült felmérés ugyanis kimutatta, hogy a bérkocsik 22 százaléka piszkos és rendetlen volt, 58 százalékukban nem volt légkondicionálás (a tesztet nyáron végezték). A fuvarosok 12 százaléka pedig nem ismerte az utat az utas által bemondott célig, vagy magát a célt sem. Ezt részben az is okozhatta, hogy több mint felük alig beszélt angolul, így sokszor nem értették, hova is akar menni a kuncsaft.

A két tanulmány publikálása után Bécs városa úgy döntött: magándetektíveket küld a taxisokra, hogy kiderüljön, kik nem felelnek meg a munkakörüknek. – Be akarjuk azonosítani a rossz sofőröket, hogy lekövessük, és ha szükséges, kivonjuk őket a forgalomból – magyarázta az AFP-nek Andreas Cudra, a bécsi kereskedelmi kamara szállítási igazgatója, aki szerint valódi, professzionális detektívek végezték ezt a munkát. A nyomozók elsősorban nem az angoltudását vizsgálták a sofőröknek, mert mint Cudra megjegyezte: "Ausztriában a német a hivatalos nyelv. Ha valaki Párizsba megy, ott is csak franciául beszélnek a taxisofőrök, nem pedig angolul."

Hetven euró a hét kilométeres útért

A bécsi taxisofőröknek maguknak sincs jó véleményük kollégáikról. – Hallottam egyszer egy esetről, mikor egy asszonyt a Westbahnhoftól az Etap hotelig, a 7,3 kilométeres szakaszon 70 euróért vitt el egy kolléga – mesélte egy neve elhallgatását kérő taxis az AFP riporterének. – Egész Bécsen végigvitte, mielőtt kitette volna. A legtöbben mégis úgy vélik, hogy alapvetően őszinték az utasokkal. Továbbá életük nagy részét arra áldozzák, hogy olykor rendkívül veszélyes és a konkurencia bosszújától sem mentes, ám mégis rendkívüli munkát végezzenek. Saját bevallásuk szerint ugyanis munkaidejük kétharmadát az teszi ki, hogy kliensekre várnak.

A taxik megritkítására annál is inkább szükség van, mert az osztrák fővárosban regisztrált 4500 taxiból ezerre egyáltalán nincs szükség.

Taxismegmozdulás Bécsben
Taxis with black ribbons gather in front of Hofburg palace during a demonstration for a killed taxi driver in Vienna Janaury 23, 2007. Slavko Andevski, 57, was shot in his taxi on December 30, 2006 in Vienna and died on January 4. The taxis are on their way to his funeral. REUTERS/Heinz-Peter Bader (AUSTRIA)
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.