Leszbikus szerelmesfilm nyert Cannes-ban
Steven Spielberg zsűrielnök hangsúlyozta: nemcsak Kechiche kapja az elismerést, hanem a két főszereplő, Léa Seydoux és Adèle Exarchopoulos is. A háromórás, "leszbimozinak" becézett Kechiche-mű a szerelem megszületését, szárnyalását, majd fájó hiányát ábrázolja elképesztő tökéletességgel.
Az Arany Pálma után a második legjelentősebb elismerést, a zsűri nagydíját Joel Coen és Ethan Coen rendező kapta az Inside Llewelyn Davis című művéért. A hatvanas évek elején játszódó film középpontjában a címszereplő fiktív folkzenész áll, aki a tipikus nyomorgó művész: nincs hol laknia, nincs még télikabátja sem, de nem adja fel a zenélést, mert az a vérében van.
A legjobb női alakítás díját az Ashgar Farhadi rendezte The Past (A múlt) főszereplője, Berenice Bejo kapta. Noha a mű nem akkora reveláció, mint a Nader és Simin – Egy elválás története volt, de atmoszférájában, problémafelvetésében nagyon hasonló. Bejo egy olyan asszonyt alakít, aki a férje és az új szerelme közt szinte „szétszakad”.
A legjobb férfi alakításért Bruce Dern-t díjazták a Nebraska című filmben nyújtott teljesítményéért. Itt egy olyan idős, alkoholista férfit játszik, aki azt hiszi, hogy nyert egy sorsoláson egymillió dollárt, és elindul gyalog a nem létező nyereményért. A díjat a színész helyett Alexander Payne rendező vette át.
A legjobb rendezésért járó díjat – nagy meglepetésre – a Heli című versenyfilm direktora, a mexikói Amat Escalante vehette át. Ebben a kategóriában tavaly is furcsa döntés született, hiszen Carlos Reygadas "érthetetlen műve", A Post Tenebras Lux lett a befutó. A Heli-t a kritikusok egyértelműek a szelekció egyik legrosszabbjának tartották.
A legjobb forgatókönyvnek járó elismerést a Touch of Sin (A bűn érintése) című dráma kínai író-rendezőjének, Jia Zhangke-nek ítélte oda a zsűri. Hirokazu Koreeda, a Like Father, Like Son (Apja fia) direktora kapta meg a 66. Cannes-i Filmfesztivál zsűri-különdíját. Moon Byoung-gon Safe (Biztonságos) című etűdje nyerte a legjobb rövidfilmnek járó Arany Pálmát. A legjobb elsőfilmes rendezőnek járó Arany Kamera elismerést a szingapúri Anthony Chen vehette át, a Ilo Ilo-ért, mely a Rendezők Kéthete című programban versenyzett.