Nem lesznek "aktfotók" Ferihegyen
A londoni Heathrow-n például kísérleti jelleggel használnak efféle műszereket, de a mágneskapuba ott is be kell állni: a biztonsági tortúra tehát csak hosszabbra nyúlik (maga a szkennelés utasonként másfél-két percet vesz igénybe). Arra a londoni reptéren is vigyáznak, hogy ne legyen kapcsolat az utasok és a monitoron a "lecsupaszított" testeket néző alkalmazottak között, akik kellő távolságban üldögélnek. Sőt az átvilágítást ma még mindenki önként vállalja.
Ugyancsak vitatott, hogy érdemben növeli-e a repülőtéri biztonságot az új átvilágító berendezés. Bár ezzel könnyebben kiszűrhetők a nem fémből készült szúrótárgyak, már a jelenlegi biztonsági intézkedések is nagyon szigorúnak számítanak. Ferihegyen ráadásul egymilliárd forintért vettek nemrég új utasbiztonsági rendszert (érzékenyebb kézipoggyász-átvilágítókkal, mágneskapukkal), amely Szollár Domokos szerint Európa élvonalába emeli a budapesti légikikötőt. Több külföldi repülőtér munkatársai idelátogattak már működés közben megnézni a rendszert. Jó hír, hogy az ellenőrzésen ezentúl csúcsidőben is legfeljebb tíz perc alatt át lehet jutni.
Vegyes fogadtatásra leltek Londonban is a testszkennerek. A brit lapok által megszólaltatott utasok egy részét megdöbbentette a meztelennek tűnő testek látványa, mások szerint viszont a testi motozás sokkal zavarba ejtőbb.