Nem lesznek "aktfotók" Ferihegyen

Ferihegyen csak akkor lesz testszkenner, ha az EU kötelezően előírja ezt. Egyelőre több érv szól a hipermodern masinák ellen, mint mellett. Először is a testátvilágító berendezések rendkívül drágák, így a repülőterek a költségeket a légitársaságokra, azok pedig az utasokra terhelnék rá - azaz végül a jegyek kerülnének többe. Azt is cáfolja Szollár Domokos, a Budapest Airport szóvivője, hogy a szkennerek alkalmazása felgyorsítaná az utasellenőrzést.

A londoni Heathrow-n például kísérleti jelleggel használnak efféle műszereket, de a mágneskapuba ott is be kell állni: a biztonsági tortúra tehát csak hosszabbra nyúlik (maga a szkennelés utasonként másfél-két percet vesz igénybe). Arra a londoni reptéren is vigyáznak, hogy ne legyen kapcsolat az utasok és a monitoron a "lecsupaszított" testeket néző alkalmazottak között, akik kellő távolságban üldögélnek. Sőt az átvilágítást ma még mindenki önként vállalja.

Ugyancsak vitatott, hogy érdemben növeli-e a repülőtéri biztonságot az új átvilágító berendezés. Bár ezzel könnyebben kiszűrhetők a nem fémből készült szúrótárgyak, már a jelenlegi biztonsági intézkedések is nagyon szigorúnak számítanak. Ferihegyen ráadásul egymilliárd forintért vettek nemrég új utasbiztonsági rendszert (érzékenyebb kézipoggyász-átvilágítókkal, mágneskapukkal), amely Szollár Domokos szerint Európa élvonalába emeli a budapesti légikikötőt. Több külföldi repülőtér munkatársai idelátogattak már működés közben megnézni a rendszert. Jó hír, hogy az ellenőrzésen ezentúl csúcsidőben is legfeljebb tíz perc alatt át lehet jutni.

Vegyes fogadtatásra leltek Londonban is a testszkennerek. A brit lapok által megszólaltatott utasok egy részét megdöbbentette a meztelennek tűnő testek látványa, mások szerint viszont a testi motozás sokkal zavarba ejtőbb.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.