Kultúrharc a reklámok ellen

Kínában betiltják a sorozatokat félbeszakító reklámokat. A szabályozás január elsejétől lép életbe.

„A rádió és a televízió a párt és a nép szócsöve, fontos front a kultúrában" - írta a döntés indoklásaként honlapján a rádióért és televízióért felelős állami szerv.

A kommunista párt mindig is pórázon tartotta a kulturális befolyással rendelkező szervezeteket és vállalatokat. Néhány hónappal ezelőtt például betiltott egy kereskedelmi csatornán futó népszerű tehetségkutató műsort.

A műsorszolgáltatók bosszankodnak az újabb lépés miatt. "A kormány gyakorlatilag megöl minket, ha betiltja a reklámokat a legnézettebb sorozatok alatt" - mondta egy tévécsatorna igazgatója. A Hunan műholdas tévé szóvivője azt emelte ki, hogy az új szabályozás kicsit későn jött, miután a legtöbb, következő évre szóló reklámszerződést már aláírták.

A kínai tévés reklámipar bevételei csaknem 500 milliárd jüanra (78 milliárd dollárra) rúgtak a múlt évben.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.