Javult a jéghokis állapota
Az orosz válogatott védőjét csütörtökön szállították Moszkvába, az ország égési sérülésekre specializálódott központjába. A másik túlélő Alekszandr Szizov a személyzet tagja ennél kisebb égési sérüléseket szenvedett, töréseivel ezért egy másik klinikára került. Azonban mindkettejük állapota továbbra is súlyos. Problémát jelent Szizov tüdőkárosodása is, ám állapotát sikerült annyira stabilizálni, hogy az orvosok szerint esély van a sportoló megmenétésére.
Eközben az orosz vezetésű Államközi Légügyi Bizottság (MAK) megkezdte a csütörtökön fellelt feketedobozok vizsgálatát. Reményeik szerint mielőbb választ kapnak arra, hogy miért nem tudta időben megkezdeni az emellkedést a Lokomotiv jégkorongklub csaknem teljes gárdáját szállító gépnek. Az már tudható, hogy a valami probléma már az első métereken felmerülhetett: a gép ugyanis a 3000 méter hosszú felszállópályán sem tudott kellően felgyorsulni, sőt tulajdonképpen már az aszfaltcsíkon túli mezőről rugaszkodott el. A Jak-42-est szakértők hagyományosan lomha "orrnehezékes" gépnek tartják. Jelenleg száz van belőlük forgalomban Oroszország-szerte, 16 légitársaságnál. Csütörtökön Jaroszlavlba látogatott Dmitrij Medvegyev. Az orosz elnök szerint szükség van az ország repülőgép-állományának felülvizsgálatára, a légitársaságok szigorúbb ellenőrzésére és közülük több vállalat megszüntetésére. Kritizálta a hazai légiipart is, kijelentve, hogy ha szükséges, importálni kell a gépeket. (Ez egyúttal Vlagyimir Putyinnak szóló kritika is volt, miután a jelenlegi kormányfő még államfőként bábáskodott a z orosz légiipari korporáció (OAK) létrehozásán, több vállalat összevonásával, az iparág fellendítését ígérve.)
Igaz, egyelőre nem tudni, hogy technikai ok áll-e a tragédia mögött, vagy a pilóták hibáztak. Szakértők azonban elismerik, hogy a Jak-42-esek komoly alkatrészpótlási problémákkal küzdenek, miután a gépet gyártó üzem ma már nem működik. A világklasszis jégkorongozókkal megpakolt 18 éves gépnek októberig volt érvényes műszaki engedélye.