Homály fedi a koreai kompbaleset egyik felelősének halálát
A héten szállították az országos halottkémi hivatalba Ju Bjung Un holttestét. Yonhap / MTI/EPA |
Az országos halottkémi hivatal igazgatója szerint ennek ellenére kizárható, hogy a 73 éves üzletember drogtúladagolásba vagy mérgezésbe halt volna bele. Ezen kívül azonban semmilyen más okot nem tudnak kizárni.
„Egyszerűen képtelenség megállapítani, hogy keletkeztek-e sérülések a testén. A belei pedig olyannyira oszlásnak indultak, hogy azt sem tudjuk megállapítani, esetleg betegség okozta-e a halálát" – idézi az igazgató egy mai sajtótájékoztatón elhangzott szavait a BBC.
Ennek fényében az egyébként sem tiszta ügy egy fontos kérdése marad megválaszolatlanul. Az áldozatok hozzátartozóin kívül a hatóságok örülhetnek ennek legkevésbé, hiszen munkájukat eddig is sok kritika érte.
Ju Bjung Un halálának oka ugyanis megállapítható lett volna, mivel már egy hónapja, június 12-én rábukkantak a holttestre egy déli település gyümölcsösében, ám az ottani rendőrőrs parancsnoka nem jött rá, hogy kiről is lehet szó. Pedig a holttest mellett ott volt a nagyvállalkozó saját könyve, több üres alkoholos üveg, valamint a Ju család vállalkozása által gyártott májolaj tonik is. A vidéki rendőrség bakija következtében ezért egészen a hét elejéig tartott a hajtóvadászat Dél-Korea legkeresettebb embere után.
Az üzletember volt a feje a Sewol komphajót is működtető családi vállalkozásnak. Az áprilisi baleset a legsúlyosabb következményű tengeri katasztrófa volt Dél-Koreában az elmúlt húsz évben. A hajó Dzsedzsu szigete felé tartva, 476 személlyel a fedélzetén süllyedt el április 16-án, miután a hajót irányító másodtiszt túl gyorsan vette be a kanyart. Az utasok közül 339-en egy Szöul melletti iskola diákjai és tanárai voltak. Mindössze 172 embert tudtak kimenteni.
A balesetet túlélő személyzet 15 tagját – köztük a komphajó kapitányát –, a szerencsétlenséget követően őrizetbe vették
Halált okozó figyelmetlenséggel, és hozzá nem értéssel vádolják őket. A kiadott parancsnak megfelelően ugyanis a diákok többsége a hajó oldalra dőlése után is a kabinjaiban maradt.