Genovába vontatták a Costa Concordia roncsait

Elvontatták a genovai kikötőhöz a Costa Concordia tengerjáró luxushajó roncsát, amelyet vasárnap lehorgonyoznak a kikötőhöz tartozó Prá Voltri mólóinál. A roncs szétszerelése a következő hetekben kezdődik meg.
A hajóroncsot szerdán kezdték elvontatni a toscaniai Giglio szigetétől, ahol 2012 januárjában zátonyra futott, s vasárnap hajnalban érkezett meg a liguriai Genova vizeire.

A vontatást kezdetben meghezítette a húsz csomósnál is erősebb északi szél. Az időjárási viszonyok javulásával a tengerjáró roncsát Genováig vontató hajókat a kikötői vontatók helyettesítették. Ezek először ismét elfordítják a Costa Concordiát, hogy megfelelő szögben tudják behúzni a genovai kikötő szűk csatornáiba.

A hajóroncs várhatóan kora délután foglalja el a neki kijelölt helyet Prá Voltri kikötőjében, ahol lehorgonyozzák. A munkák utolsó fázisára Matteo Renzi olasz miniszterelnök is a genovai kikötőbe érkezik.

A Costa Concordia Genovába érkezését hatalmas kíváncsiskodó tömeg kísérte figyelemmel a városnak a tengerre néző utcáiról. A helyszínen volt Franco Gabrielli, az olasz polgári védelem vezetője és Gian Luca Galletti olasz környezetvédelmi miniszter, aki a Costa Concordia 2012. január 13-án történt, 32 halálos áldozatot követelő balesetét "súlyos emberi mulasztásnak" nevezte.

Michael Tamm, a genovai székhelyű Costa Crociere hajótársaság ügyvezető igazgatója felszállt a Costa Concordia fedélzetére és így érkezett meg Genovába. Tamm újságíróknak azt mondta, csak egy nagyon erős vállalat tudta kibírni ki ezt a kihívást, a Costa Crociere és amerikai anyavállalata, a Carni pedig bebizonyította, hogy erősek és minden ígéretet teljesíteni tudtak.

A tengerjáró fedélzetéről irányította a vontatást Nick Sloane, a Titan-Micoperi amerikai-olasz cég műszaki vezetője is, aki több mint száz fős nemzetközi csapatával több mint két éven át dolgozott a hajóroncs egyenesbe állításán és elszállításán.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.