Franciaországban másfél millióval nőtt egy év alatt az újságolvasók száma

Főleg az ingyen terjesztett lapoknak köszönhetően egy év alatt 1,5 millióval emelkedett az újságolvasók száma Franciaországban: tavaly a 15 évnél idősebbek közel fele, 24,3 millióember olvasott minden nap újságot.

Főleg az ingyen terjesztett lapoknak köszönhetően egy év alatt 1,5 millióval emelkedett az újságolvasók száma Franciaországban: tavaly a 15 évnél idősebbek  közel fele, 24,3 millióan olvastak mindennap újságot – derül ki az  Audiopresse médiakutató intézet tanulmányából, amelyet hétfőn ismertetett a Le Figaro című francia napilap.

Az ingyenes napilapok olvasóinak száma négy százalékkal emelkedett, de a hagyományos újságokat is összességében 0,8  százalékkal többen olvasták tavaly 2007-hez képest. Azon belül viszont látványosan, 8,8 százalékkal visszaesett a legnagyobb  presztízzsel rendelkező Le Monde és 2,4 százalékkal a Libération olvasóinak száma.

Az évek óta pénzügyi gondokkal küzdő Le Monde 1,9 millió olvasójával még így is az előkelő harmadik helyen szerepel az  olvasottsági listán, amelyet a L'Équipe című sportlap (2,6 millió  olvasó) vezet a Le Parisien/Aujourd'hui című tömeglap előtt (2,3  millió olvasó). A Le Figarónak 1,5 százalékkal sikerült növelnie  olvasóinak számát, és így a negyedik helyre került 1,3 millió olvasóval. Legjelentősebben, 16,7 százalékkal a katolikus La Croix növelte olvasóinak számát, 471 ezerre, amivel a hetedik helyen  szerepel.

A vidéki napilapok olvasottsága is mérhetően, 2,6 százalékkal  emelkedett 18 millióra, amit a kutatók a helyi választásokat érintő  részletes beszámolók iránti nagy érdeklődéssel magyaráznak.

A napilapok népszerűségének növekedése azonban a magazinok olvasóinak csökkenésével járt: a 175 francia magazin olvasottsága összességében 3,6 százalékot esett vissza 2007 június és 2008 június között, de ezen belül is elsősorban a havi és a kéthetente megjelenő  lapokat olvassák kevésbé a franciák. A hetilapok közül a politikai (-8 százalék), a gazdasági, a gasztronómiai, a lakberendezési (-5-7  százalék) és a női (-3 százalék) magazinok olvasottsága csökkent. A  bulvár témájú magazinok viszont továbbra is stabil olvasótáborral rendelkeznek.

Xavier Dordor, a kutatást végző intézet vezetője szerint az 50  év alatti városban élők, a közép vagy felsőbb osztályhoz tartozók, illetve a középvezetői réteg a legbiztosabb újságolvasó Franciaországban.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.