belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Forintszámlákat nyitnak Szlovákiában

Egyre több határ menti magyar megy át Szlovákiába számlát nyitni, ahol az új közönség igényeire reagálva már nemcsak euró-, hanem forintszámlát is lehet kérni a bankokban. Pozsonyi elemzők szerint a forint fokozatosan erősödhet, így a bankok sem járnak rosszul.

Szilvássy József, Pozsony| NOL| 2012. január 26. |54 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

lampa1 | 2012. január 27. | 21:14:52

janosik | 2012. január 27. | 19:18:42

A Benes dekrétumok közül , jó néhány közvetve és közvetlenül a németek és magyarok kollektív bűnösségét hirdeti, rögzíti, velük szemben az emberi jogokkal összeegyeztethetetlen bánásmódot elrendelő jogfosztó intézkedéseket tartalmazz.Mind a mai napig ezek tudtommal ellentétesek a nemzetközi jog általános elveivel, a diszkrimináció és a kényszermunka tilalmával, a tulajdon sérthetetlenségének elvével.
Amely országok jogrendjük részeként kezelnek , olyan törvényeket,mint a Benes dekrétumok, nem tekinthetők demokratikus jogállamnak.
Ha Magyarországon sérül a demokrácia az unio szerint,akkor Szlovákiába, már be kellett volna vetniük a kéksisakosokat.:-)

janosik | 2012. január 27. | 19:18:42

Na jó legyen,nemhiszem,de legyen,és ez téged mírt izgat enynire?

lampa1 | 2012. január 27. | 19:04:40

janosik | 2012. január 27. | 18:51:2

Mit tartalmaz 1487/2007 szlovák parlamenti határozat?Ha nem tudod, akkor nézz utána!!!!A Benes dekrétumok érvényben vannak.

janosik | 2012. január 27. | 18:51:27

A Benes dekrétumok már memérvényesek. A idó meghaladta iket.Nálunk ez men téma,senkit nem érdekel,men is tudják tobnyire hogy mi is az.Nálatok mindig téma,miért?

lampa1 | 2012. január 27. | 18:16:11

elm320 | 2012. január 27. | 18:05:24

Egyetlen, lesajnáló megjegyzésem sem volt.

lampa1 | 2012. január 27. | 18:10:01

janosik | 2012. január 27. | 17:54:09

Mit tartalmaz 1487/2007 szlovák parlamenti határozat?

elm320 | 2012. január 27. | 18:05:24

lampa1 | 2012. január 27. | 17:49:06
Ha az itt szereplő minden kommentemet elolvasod akkor láthatod, hogy őt is a nacionalizmusra figyelmeztettem.
A te nacionalizmusod az ő történelmének ledegradálására, lesajnálására vonatkozik.
A Benes dekrétumokat ismerem, még Csehország sem törölte.
Ez a második világháború után született.
A jelenlegi állapotok között még Németország sem nagyon foglalkozik vele, pedig rájuk nagyobb hatással volt.
Az európai nacionalizmusok térhódításának csökkenésével a Benes dekrétumok is a helyükre kerülnek.

janosik | 2012. január 27. | 18:04:22

lampa1. Kikérem magamnak,nem szidom a Magyrokat. Ha úgy látod hogy ha megírom ami nekem nemtetszik rajtatok és kritizálom akkor az szidalmazás akkor nem érted a lényeget. A Kormány is kritizálom,van is miért. De ez nem a én dolgom,tik éltek ott nem én,elég nekem a saját kormányomat kritizálni,a tiéteket rátokbízom. És még valami-minden népnek olyan a kormány amijet megérdemel.

janosik | 2012. január 27. | 17:54:09

Én is minél továb jarok ide és olvasom a ideírókat,annál jobban orulok gogy Slovák vagyok hidd el.Mi bajod a Benesnek a dekrétumaival? Lehet hogy,sot biztos, hogy jobban ismerem mind TE.Már nem érvénysek. Mi a fene a Magyroknak állandóan ezekkel?Ezek még a háború teljes vége elótt keletkeztek,és a akkori tenyekre voltak szabva.De nektek ehhez semmi kozotok nem volt,nincs,és nem is leszsz.Ez a mi dolgunk.És mi tudjuk,hogy már nem érvényesek.Akkor tik mit jajgattok állandóan ezeken?

lampa1 | 2012. január 27. | 17:49:06

elm320 | 2012. január 27. | 16:35:25
Ez a rövid cikk alatti dialógus jellemzi a hazai helyzetet.

Ide jön egy magát szlováknak való ember.Elkezdi szidni a magyarokat (keresd vissza a jelzőket, amiket használ). Nem a kormányt, hanem a magyarokat. Te és elvbarátaid elkezditek , nyalni a s-ggét.
Gratula.

lampa1 | 2012. január 27. | 17:42:41

elm320 | 2012. január 27. | 16:35:25
És mitől vagyok nacionalista?

lampa1 | 2012. január 27. | 17:37:59

elm320 | 2012. január 27. | 16:35:25

Tudod mit tartalmaznak a Benes dekrétumuk?Tudod, hogy a szlovák jogrend részét képezik?

elm320 | 2012. január 27. | 16:35:25

lampa1 | 2012. január 27. | 14:19:08
Jelenleg Szlovákiában nagyobb a demokrácia mint Magyarországon.
Ott még működnek a fékek és ellensúlyok, nincs visszamenőleges törvénykezés. Ha a választások után nekik is megtetszik a győztes mindent visz és a visszamenőleges törvénykezés, akkor ott is változhat a helyzet.
Ezt nagyban elősegítheti a nacionalizmus térnyerése, melyet a hozzád hasonló magyar nacionalisták is elősegíthetnek.
Szerbiát nem ismerem, de ők még nem is Uniós tagok.
A magyarországon élő cigányság és zsidóság helyzetét nem nevezném ideálisnak.

lampa1 | 2012. január 27. | 16:19:51

janosik | 2012. január 27. | 16:12:30

Minél többet írsz, annál, jobban örülök, hogy szlovák vagy!

janosik | 2012. január 27. | 16:12:30

lampa1. Én tenyleg nem értem hogy miket írsz. Ha igaz lenne hogy Magyarországi nagyokos vagyok akkor mi van? Ez jó vagy roszsz? És hogy slovák vagyok annak én orulok a legjobban. Jó nekem- a magyarok szerint Tótnak lenni,mind hogy legyek álítólag,ahogy óket butítsák-búszke,Európa Fóutcáján éllovasként ugetó Magyar,Skíta elódokkel rendelkezó nép,akinek van a menynyekbe saját leprivatizált Istenuk,akikk évszázadokon át védték Európat a Torokok ellen,akiknek sok-vagy 20 Nóbeldíjasuk van,akiknek a anyanyelvuk a legszebb,egyedulálló a egész világon,és akik ekkora &arba vannak amibe,a saját hulyeséguk árán.

lampa1 | 2012. január 27. | 15:38:55

janosik | 2012. január 27. | 15:30:33

Én is örülök, hogy szlovák vagy.:-)

Bár valószínűsítem, hogy Magyarországi nagyokos vagy... :-)

janosik | 2012. január 27. | 15:30:33

lampa1! Abszolút nem értem mit írtál. Kinek van kissebségi komplexusa? Nekem? Vagy talán neked? Mert neken nincs az biztos,orulok hogy az vagyok ami vagyok, Tehát SLOVÁK. Azokat a cseheket akik beszélnek magyarul nem hívhatják slovákoknak,mert ilyen csehek nemléteznek. Meg vagy hibbanva?

lampa1 | 2012. január 27. | 15:19:26

janosik | 2012. január 27. | 15:14:31

A kissességi komplexusra nincs gyógyír...

De tényleg igaz, hogy azokat a cseheket, akik beszélnek magyarul , szlovákoknak hívják ?

janosik | 2012. január 27. | 15:14:31

borosspet. Tudod engemet ez a torténelni história nem nagyon zavar,beszélhettek ,még irogálhattk amit csak akartok.Tótozhattok,álázhattok,kit érdekel?Ez csakis a ti vizitjétek,ha nem szégylitek saját magatokat,hát legyen. Higyjétek el,ez nem szoroz nem oszt.Csak nem értem hogy lehet ilyen hozzáálassal még mindig azt gondolni sájátmagatokról hogy valami kulonleges inteligens nemzet vygytok.

janosik | 2012. január 27. | 15:10:22

borosspet! Ja még valami,engem érdekel hogy mi van Amerikába,mem voltam ott gondolom Te se,De miért nem írod hogy hogy van nálatok? Ottan lehet a hivatalos,Magyar nyelven kívul másmilyen nyelven intézkedni? Ha illetó Magyar állampolgár,csak nem tud Magyarul? Vannak tolmácsok?

tavi görény | 2012. január 27. | 15:05:07

Szemmel is jól láthatóan kevesebbet fial ott a jó magyar forint, mint idehaza...

Ha mégis viszik, az csak a bizalom hiánya lehet. Most éppen nem érzem reálisnak a félelmet, de minden egyes Matolcsy-megszólalásnál elkezd görcsbe rándulni a gyomrom. December vége felé a Vezér is ránk ijesztett, amikor éppen nagyon lekokizta az EU-t. Mostanra egy kicsit lenyugodott, biztosan terápiát veáltottak Grazban.

janosik | 2012. január 27. | 14:59:36

borosspet. Tudod engemet ez a torténelni história nem nagyon zavar,beszélhettek ,még irogálhattk amit csak akartok.Tótozhattok,álázhattok,kit érdekel?Ez csakis a ti vizitjétek,ha nem szégylitek saját magatokat,hát legyen. Higyjétek el,ez nem szoroz nem oszt.Csak nem értem hogy lehet ilyen hozzáálassal még mindig azt gondolni sájátmagatokról hogy valami kulonleges inteligens nemzet vygytok.

borosspet | 2012. január 27. | 14:44:00

janosik | 2012. január 27. | 10:18:30

"Akinek a torténelmét le lehet írni egy sms.be?"

Ezt még nem hallottam, de meglep, hogy pont egy szlovák szájából hallom...
Én korábban csak egy cseh politikustól hallottam azt, hogy "a magyar és a cseh hozzájárulás nélkül Szlovákia történelme egy vékonyka füzetet tenne ki"

borosspet | 2012. január 27. | 14:40:49

janosik | 2012. január 27. | 14:27:01

Egyébként természetesen az USA-ban New York állam hivatalaiban spanyolul, oroszul és kínaiul tudó ügyintézőket keresnek, nem pedig azt mondják, hogy ugyan má' szíveskedj megtanulni a világ egyik legnagyobb világnyelvét... :-)
Akkor mi, magyarok és szlovákok miért várjuk el alapból a nem az államnyelv szerinti anyanyelvű lakosainktól azt, hogy a mi kis, világméretekben számolva elenyésző hányadban beszélt nyelveinket (is) tanulják meg (anyanyelvük mellé)? Miért nem vesszük át a New York-i példát?

borosspet | 2012. január 27. | 14:32:53

janosik | 2012. január 27. | 14:27:01

Hát, a lassan tizenszázaléknyi cigányság magyar nyelvtudása kissé alulról közelíti az ügyintézéshez szükséges minimumot, hála a csodás magyar iskola/szoctám/stb. rendszereknek...

lampa1 | 2012. január 27. | 14:32:44

janosik | 2012. január 27. | 14:27:01

Nem csodálom,hogy nem ismered, mert a nemzetiségi megoszlása alapján úgy tűnik nem szlovákiai település.:-)

2001 - ben a népszámláláson 37 366 lakosából 22 452 magyar (60%), 12 960 szlovák (35%), 459 roma(1,2%), 368 cseh (1%), 24 német, 17 ukrán és 5 ruszin nemzetiségű volt.

borosspet | 2012. január 27. | 14:30:56

janosik | 2012. január 27. | 14:27:01

Természetesen van Révkomárom, szlovák neve Komárno. Viszont én egy magyar szövegben természetesen magyarul írom le a neveket (Szlovákia helyett sem Slovensko-t írok, azt is magyarul írom le). Viszont cserébe az tis elvárom, hogy igényes szlovák szövegben Békéscsaba is szlovákul, Békešská Čaba néven szerepeljen, ne magyarul.

janosik | 2012. január 27. | 14:27:01

Borosspet, nem tudom hogy milyen városra gondolsz vagy mi akar az lenni hogy évkomárom. Ilyen telepulés nálunk nincsen,nemismerem.Elm320! Hát tudhatnád,mert ott élsz,és énis tudom,mert járok hozzátok,ha valaki,legyen bármilyen nemzetiségú,aki már ott él évszázadokn át is,ha valamit akar intézni akkor csak magyarul lehet, és ez tet én normálisnak tartom,de te tudod aztat hogy Slovákiába nagyon sokan,akik itt szulettek,fiatalok nem tudják a államnyelvet? Nálatok ismersz valakit aki nem tud Magyarul pedig ott szuletett és a iskolából ugy jonne ki hogy nem tud Magyarul? Kérlek,modj egyyg páldát.

Kispancsa | 2012. január 27. | 14:26:40

janosik | 2012. január 27. | 11:14:09

Ne általánosítson, arra kérem én is, ugyan nagy hangja van az ostoba szélsőségnek, de nagyon remélem kisebbség. Szégyellem magam miattuk, de ne feledje, hogy Önöknél is van ilyen. Kihagyom a Szlovák tájat, nem ismerem, mert a sokszor fellobbanó hírek miatt félek oda menni.

borosspet | 2012. január 27. | 14:21:09

elm320 | 2012. január 27. | 14:10:12

Szerbiában: géppuskás rendőr (autóra fogott fegyverrel) gyorshajtásért...

lampa1 | 2012. január 27. | 14:19:08

elm320 | 2012. január 27. | 14:10:12

Ja tényleg, nálunk a kisebbségeket is elnyomják....Élnél Szlovákiában vagy Szerbiában, megismernéd mi az igazi demokrácia.

elm320 | 2012. január 27. | 14:10:12

janosik | 2012. január 27. | 14:02:18
Ezt nem tudom, de jelenleg nálunk nincs demokrácia.

borosspet | 2012. január 27. | 14:09:47

janosik | 2012. január 27. | 14:02:18

Nekem úgy rémlik, hogy az EU csatlakozásunkkor az egyik kampánytéma pont az volt, hogy az összes tagállam hivatalos nyelve az EU teljes területén hivatalossá vált, így bármelyik EU tagállamban bármelyik EU nyelven intézhetek ügyet. Ez alapján a válaszom a kérdésedre: természetesen igen. Más kérdés, hogy aki a hivatalban egyébként nem beszélt nyelven kér ügyintézést, abban legyen annyi tolerancia, hogy fogadja el, ha azt mondják, hogy jöjjön vissza X nap múlva, mert akkorra tudnak tolmácsot biztosítani. Mindazonáltal Dél-Szlovákiában (különös tekintettel pl. Párkányra vagy Révkomáromra, ahol a nemzeti kisebbség a helyi többség) ez nem lehet különösebb gond...

janosik | 2012. január 27. | 14:02:18

Ok barátom. Ha igy van ahogy írod,akkor kérdezem,ha nálatok slovak kissebségi elmegy a hivatalba és slovákul akarja a dolgait intézni,és slovák nyelvbe kéri a dokumentokat mert nem tud Magyarul,megkapja? Vagy talán kap tolmácsot?

elm320 | 2012. január 27. | 13:42:32

janosik | 2012. január 27. | 13:28:31
A kisebbségi nyelvhasználatot egy demokráciában biztosítani kell, még a közhivatalokban és az utcán is.
A szobor avatást és a koszoruzást is el kell viselni egy demokráciában.
Felőlem Slota Magyarországon is koszoruzhat, vagy avathat szobrot.
A határon túli magyarok szavazati jogával nem értek egyet. Szerintem az szavazzon aki élvezi is azt, mert kibicnek semmi sem drága.

janosik | 2012. január 27. | 13:28:31

Igy van,de remélem,hogy látod hogy kik azok,és melyik állam csinálja a kornyékém a konfliktust. A nagyon gyúlolt Slota soha nem volt nálatok szobrot avatni,táblákot koszorúzni stb, de más politikusok se mennek hozzátok bujtogatni a ott éló Slovák kissebségieket.Normálisnak tartom hogy a ottani Slovák tudja a államnyelvet,mert ott él és koll neki a boldoguláshoz,othon úgy beszél ahogy akar. De ha így van nálatok,akkor miért nem lehet így nálunk?

elm320 | 2012. január 27. | 12:52:10

janosik | 2012. január 27. | 12:34:19
Ezzel egyetértek.
A nacionalizmus és az ehhez kapcsolódó demagóg diktatórikus rendszer miatt támadja a nyugat a magyar Diktátort. Nem nézik jó szemmel, hogy a balkáni puskaporos hordó mellett valaki gyújtogat.
Ezt Milosevics már egyszer eljátszotta. Most éberebbnek kell lenniük és csirájában el kell folytani az indulatok felfokozódását.
Nem akarnak halottakat, mint annak idején a volt Jugoszláviában.

janosik | 2012. január 27. | 12:34:19

elm320.A nacionalizmus folkeltése nagyon veszéjes dolog. Lássuk mi tortént a szomsédotokba-Jugoszlávia. Én teljessen elutasítom,mert nagyon veszélyes a emberek memzeti érzékeivel játszadozni.Tudnék mondani példákat a Jugo konfliktus itt éló barátaim élétérol.De ha valaki csinálja mostand a a lehetó új konfliktust,az tik vagytok. A kettós állampolgársági odaadása mindenkinek aki a volt Nagy MO-teruten élt,vagy a elódjei pontossan egybehangú a konfliktusnak megnyitására. Mert mindenki aki itt él,annak a élodei is itt éltek,tehát teoretikussan,mindenki lehet MO-állapolgár.Minden országba lehet kettos allampolgár,de kell hogy ott éljen,oda nósul,ott dolgozik,és akkor is ki kell várni minimum 5 évet,hogy megkapja.De igy osztogatni százezreknek?

elm320 | 2012. január 27. | 12:06:47

janosik | 2012. január 27. | 11:54:05
Látom nem akarod elutasítani a nacionalizmust.
Gondolom így van a többi velünk szomszédos országokban is.
Ez azt mutatja, hogy a nyugatnak sürgősen cselekednie kell, mert rájuk omlik az egész kóceráj.

janosik | 2012. január 27. | 11:54:05

Nem vagyok szélsóséges,remélem,hogy barom se.De az a politika amit tik mostsnába csináltok,és sajnos vannak nálunk emberek és pártok,akik segítenek a Mo-nak ebbe a új Horty-Hitleri-revansiszta politkájába nagyon veszéjes dolog. Nem is fog ez sikerúlni,látszik már most is hogy a EU,Amerika,mem vesz jó szemmel. És talán ideje lenni abbahagyni eztet a szomszéd országogba éló Magyar menzetiségieknek a hulyítését,és politikai kihasználását.Nem lenne jobb ha a MO-abba ha És az hejett javítaná a Slovákiával a kapcsolatait? Nem lenne jobb a itt élóknek is? De a kérdés haígy lenne jobb,akkor minek csinálják az amit tesznek? Te érted? Mert én nem.

elm320 | 2012. január 27. | 11:52:07

janosik | 2012. január 27. | 11:31:34
Ha így állsz hozzá, hogy bizonyos dolgokban igaza van Slotának ezt a magyar Diktátorról is el lehet mondani. De a lényeg a nacionalizmus teljes elvetése, mert fél igazságokra lehet hivatkozni, de ez a magyar úthoz vezet.
Slotán kívűl ott van még Milosevics és, ha a szükség megkivánja Ficó is a nacionalizmusra hajt.

janosik | 2012. január 27. | 11:31:34

elm320!Nem izgulok, SNS még eddig soha nem választottam,most se fogom,de nem azért mert a Magyar ugybe nem lenne a Slotának igaza.Mert igaz amit mond,és nekem nem kell hozzá hogy mondja,van saját tapasztalatom,tobb mid óneki,mert én kevert lakosságú régióba lakok.A Slota lehet hogy be se jut a Parlamentbe. De remélem hogy lassan megérted,és a tobbiek is,hogy aztat amit múvetek a szomszéd államokba éló Magyar kissebséggel,nem normáliš,és veszélyes is,fóleg rájuk. Eddig nyugotság van,nincs probléma. Miért akarja valaki- valakik ezt elrontani?

elm320 | 2012. január 27. | 11:31:16

janosik | 2012. január 27. | 11:14:09
Akkor nem szavaztok a saját nacionalistáitokra?
Nem fogjátok hatalomra juttani őket, mert ha igen, akkor úgy jártok mint mi.
Én nem szavaztam rájuk.
A nyugat azért is támadja a magyar Diktátort, hogy a határainkon túlra ez a bacilus (nacionalizmus) ne terjedjen el.
Nem akarnak újabb Mecsiárokat, Milosevicseket és Orbánokat.

lampa1 | 2012. január 27. | 11:30:18

janosik

meg jo, hogy a Benes dekretum, a jogrendetek resze.Fasisztoid szlovakia.Nagyot fogtok meg nezni...

janosik | 2012. január 27. | 11:14:09

Nem vagyok szélsóséges,remélem,hogy barom se.De az a politika amit tik mostsnába csináltok,és sajnos vannak nálunk emberek és pártok,akik segítenek a Mo-nak ebbe a új Horty-Hitleri-revansiszta politkájába nagyon veszéjes dolog. Nem is fog ez sikerúlni,látszik már most is hogy a EU,Amerika,mem vesz jó szemmel. És talán ideje lenni abbahagyni eztet a szomszéd országogba éló Magyar menzetiségieknek a hulyítését,és politikai kihasználását.Nem lenne jobb ha a MO-abba ha És az hejett javítaná a Slovákiával a kapcsolatait? Nem lenne jobb a itt élóknek is? De a kérdés haígy lenne jobb,akkor minek csinálják az amit tesznek? Te érted? Mert én nem.

elm320 | 2012. január 27. | 11:04:52

janosik | 2012. január 27. | 10:18:30
Nem kell izgulnod. Ha sok hozzád hasonló nacionalista van nálatok, akkor te is a nacionalistákra fogsz szavazni és ott is hasonló diktatórikus nacionalista kormány jön létre. Nektek is lesz egy nacionalista demegóg diktátorotok.
Önjelöltek már ott is vannak. Hajrá Szlovákia!

krix | 2012. január 27. | 10:44:09

janosik | 2012. január 27. | 10:18:30

Kedves szlovák barátom, megértem a dühödet, de arra kérlek, hogy ne kezdj el általánosítani. Nem a MAGYAR a gyökér, mint ahogyan NEM IS A SZLOVÁK. De bizony itt is, ott is vannak szélsőséges barmok. S ha te engem közéjük sorolsz, én is közéjük sorollak téged. Ez pedig nem vezet jóra. Nekünk a kormányunkkal van baj, mint ahogy nektek is volt ilyen problémátok, meg azokkal, akik vakon rohannak utánuk a falnak. Ilyen csapatotok is van nektek is.

janosik | 2012. január 27. | 10:18:30

No mi van? Európa éllovasai, besartatok? Ha pénzetekról van szó akkor jó jon a nincs Ország-is? Akinek a torténelmét le lehet írni egy sms.be? És hol vagytok tik? A sok Nóbel díjassaitokkal? A nagy kiváló es kulonáló nagy kultúrátokkal, a Skíta elódokkel,a 1000 éves gyonyorú torténelemmel? Mi? Hol vagytok most? Le se @ar titeket senki,csak ugrájatok, majd kaptok a pi&átokra megint,meg is érdemlitek HIM-ok.

krix | 2012. január 27. | 10:16:26

bizinol | 2012. január 27. | 08:16:33
"Közgazdasági analfabéta aki oda viszi a pénzét."

Akkor adj tanácsot, kérlek, hova vigye, mert itthon biztosan rossz helyen van! Én úgy tudtam, hogy ott az Euró a fizetőeszköz, nincsenek csőd közelében, nincs unortodox gazdaságpolitikájuk. Szóval én azt hittem, hogy az még nem közgazdasági analfabéta, aki a saját megtakarításait biztonságban akarja tudni. Bár lehet, hogy ez az unortodoxok szerint már így van. Én viszont az ilyen embert óvatosnak mondanám, meg előrelátónak.

Kispancsa | 2012. január 27. | 08:37:48

""Közgazdasági analfabéta aki oda viszi a pénzét.""
nem csak a pénzét viszi, és nem csak Szlovákiába, hanem megy is a nyelvet beszélő fiatal.
Még az is lehet, hogy állampolgárságot kér Szlovákiában??? Jó hecc lenne!!

bizinol | 2012. január 27. | 08:16:33

Közgazdasági analfabéta aki oda viszi a pénzét.

Hubba Bubba | 2012. január 27. | 06:29:09

Aztán majd kimennek a bankok, és bejönnek a tankok.

propatria | 2012. január 27. | 06:25:59

Ezt annyira lehetett előre látni. Amikor nem valós tudás és hatástanulmányok alapján, hanem lázálmok és pusztán hatalmi szándékok ihletésére hoznak döntéseket, akkor számukra meglepő eredmények születhetnek.

John30 | 2012. január 27. | 06:05:26

Ami hitelkeretet kapunk, azt Orbán fel is használja. Utána szarik az IMF feltételeire. Le sem fog ülni tárgyalni. Pökhendien viselkedik majd velük. Közli velük, hogy eddig több évtizedig úgy is csak cipelték kifele a pénzt.

HIRDETÉS

Bővítette portfólióját az egyik legnagyobb szlovákiai pénzintézet, az Általános Hitelbank (VÚB), ahol már forintban is lehet számlát vezetni. A minimális betét 40 ezer forint, egy, három, hat vagy tizenkét hónapos lekötéssel. A kamatok különbözőek. A pozsonyi Sme napilap értesülései szerint volt olyan ügyfél, aki másfél millió forintot fizetett be, egyesztendős lekötéssel, s erre 3,25 százalékos kamatot kapott. Az OTP Bank Slovensko – ahol már eddig is lehetett forintszámlát nyitni – ennél valamivel magasabb kondíciót kínál.

Lapunk érdeklődésére Boris Gandel, a Tatra Bank szóvivője elmondta, hogy elsősorban a határhoz közeli, dél-szlovákiai fiókjaikban nőtt meg a magyarországi ügyfeleik száma, akik rendszerint eurós számlákat nyitnak. – Megfelelő érdeklődés esetén mi is készek vagyunk új termékkel, forintszámlával is a rendelkezésükre állni – tette hozzá.

Zdenko Stefanides, a VÚB pénzügyi elemzője a Sme munkatársának elmondta, hogy előrejelzéseik szerint a forint fokozatosan erősödhet, ezért is gyarapították a portfóliójukat. Pozsonyi szakértők arra a kérdésre, vajon miért nyit egyre több magyarországi polgár szlovákiai bankszámlát, elmondta: azért, mert odaát még mindig sokan tartanak attól, hogy Orbán Viktor végül mégsem egyezik meg a Nemzetközi Valutaalappal, s ebben az esetben az államcsőd elkerülése érdekében ráteszi a kezét az ország devizatartalékaira, esetleg a lakossági takarékossági betétekre is – írja a legnagyobb példányszámú szlovákiai véleményformáló napilap internetes portálja.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    54 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS