Facebook-katonákat képez ki a brit hadsereg
A brit hadsereg Facebook-osztaga áprilisban kezdi meg működését, és mintegy 1500 katona alkotja majd az elit egységet. A tavasszal kezdődő toborzás során elsősorban újságírói végzettséggel rendelkező, vagy a közösségi médiát jól ismerő katonákat keresnek majd, ugyanis a 77-es brigád az információs korszak kihívásaira igyekszik majd megoldást találni a pszichológiai hadviselés és a Facebook nyújtotta lehetőségek ötvözésével.
Facebook-oldalak reklámoszlopa a Big Ben előtt Luke MacGregor / Reuters |
A Guardian szerint az egész napos hírfolyamok, valamint a közösségi médiában is elérhető információmennyiség közepette igyekszik majd uralni az aktuális hadi narratívát.
A brit lap szerint az afganisztáni tapasztalatok, a kelet-ukrajnai események és az Iszlám Állam térnyerése mind komoly szerepet játszottak abban, hogy megjelent az igény a Facebook-osztagra. Különösen az Iszlám Állam esetében van szükség a közösségi médiában való jelenlétre, hiszen a szélsőségesek a Facebookon, Twitteren, és különböző okostelefonos csevegőalkalmazások segítségével toborozzák sikerrel az Irakban és Szíriában harcoló külföldi harcosokat.
A hadsereg egyik szóvivője szerint a jelenlegi konfliktusokban számos olyan új kihívással néznek szembe, amelyek ellen már nem erőszakkal kell harcolniuk.
Izraeli katonák Jaffában. A minta az IDF volt Nir Elias / Reuters |
A britek többek között az izraeli hadsereg tapasztalataiból merítenek, az IDF ugyanis a gázai harcokban már évekkel ezelőtt felismerte a közösségi médiában rejlő potenciált, így mintegy harminc platformon – egyebek között Facebookon, Twitteren, YouTube-on és Instagramon – van jelen hat nyelven.
„Mindezek lehetővé tették, hogy elérjünk egy olyan közönséget, amelyet egyébként sosem tudtunk volna megszólítani" – osztotta meg tapasztalatait egy IDF-szóvivő.