Előzetesben a román aszfaltkirály
Az Országos Útügyi Vállalat (CNADNR) novemberben az építési munkálatok késésére és egyéb szabálytalanságokra hivatkozva felbontotta a magyar határ és Arad között épülő autópálya-szakasz kivitelezési szerződését, amelyet tavaly kötött a Iordache tulajdonában lévő Romstrade körül szerveződött portugál-román konzorciummal. Az eltelt egy év alatt a munkálatok alig 20 százalékát végezték el a tervezett 70 százalék helyett, az Európai Bizottság pedig ennek az autópálya-szerződésnek a közbeszerzési szabálytalanságai miatt függesztette fel júliusban a romániai Közlekedési Operatív Program (POS-T) finanszírozását.
A gyanú szerint Iordache öt és fél millió eurót sikkasztott el a dél-erdélyi autópálya építésére kiutalt pénzből és azt olyan adósságok törlesztésére, illetve olyan beszerzésekre fordította, amelyeknek semmi közük sincs a 85 százalékban uniós forrásokból finanszírozott sztrádaépítési szerződéshez. A Gandul című napilap tudni véli, hogy Iordache az autópályára szánt pénzből vásárolt egy újabb Boeing 737-es repülőgépet az általa működtetett Blue Air fapados légitársaság számára és több telket egy Bukaresttől húsz kilométernyire lévő község területén, ahol repülőteret szándékozott építeni.
A Iordache által ellenőrzött Romstrade volt a legnagyobb román útépítő cég 2009-ben, több mint negyedmilliárd eurós forgalommal és 31 millió eurós profittal. A cég tavaly már csak 134 millió eurós forgalmat bonyolított le és 2,6 millió eurós profitot jelentett be. A Romstradenak több mint 1500 alkalmazottja van. A cég augusztusban 23 romániai útépítésen dolgozott.
A Iordache vagyonát tavaly 150 millió euróra becsülték.