Elindult a The New York Times kínai kiadása

A The New York Times útjára indította honlapjának kínai kiadását. Az amerikai napilap ezzel akar betörni a világ legnagyobb internetes piacára.

– Nem fogunk alkalmazkodni a kínai kormány követeléseihez, nem úgy működünk majd, mint egy kínai médiacég – mondta Joseph Kahn, az újság külpolitikai rovatvezetője, és hozzátette, Kína egy nagyon erős tűzfalat működtet, amit nem tudnak kijátszani. Emiatt csak remélni tudják, hogy a kínai hatóságok örülni fognak majd az újság kínai kiadásának.

A The New York Times (NYT) közleménye szerint a honlappal a tanult, gazdag, középosztálybeli kínai világpolgárokat céloznák meg. Az újság mindannak ellenére vágott bele a projektbe, hogy Kína nagyon szigorú cenzúrájáról híres. Ráadásul a NYT saját újságírói szabályait követné, ezért eléggé kétséges, hogy a kínai felhasználók hosszú ideig hozzáférhetnek majd az oldalhoz.

A bizakodásra nem sok ok van, a hatóságok azonnal ízelítőt adtak a kínai internetcenzúra működéséből. A NYT ugyanis Kína négy népszerű mikroblogján is létrehozott egy-egy profilt. Ezek nem voltak hosszú életűek, közülük hármat már pár órával a kínai nyelvű kiadás elindítása után töröltek.

Kínában több mint ötszázmillió internet-felhasználó van, a számuk pedig a következő években várhatóan nőni fog. Erre a vállalatok is ráharaptak, és a kínai fogyasztókat a neten keresztül próbálják meg elérni. A hirdetésekből származó bevétel a legnépszerűbb keresőprogram, a Baidu szerint az előző évhez képest 2011-ben nyolcvan százalékkal nőtt meg. A NYT azt reméli, hogy egy kínai nyelvű kiadással ők is be tudnak majd törni erre a nagy hasznot hozó piacra. Az olyan nemzetközi cégek, mint a Cartier és a Salvatore Ferragamo már jelezte is, hogy szeretne majd hirdetni az oldalon.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.