Egy hajót elengedtek, egy másikat elraboltak szomáli kalózok
A dél-koreai külügyminisztérium tájékoztatása szerint a Keumi 305 nevű halászhajó és 43 fős legénysége szabadult ki négy hónap után a fogságból, és egy európai hadihajó kíséretében távozik a veszélyes vizekről. Arról nincs hír, hogy váltságdíjat fizettek volna érte, de nemzetközi hajózási körökben úgy tudják, hogy a tengeri rablók sokmillió dolláros összegeket szoktak kérni túszaikért. Valószínűleg ugyancsak a kivételesen nagy zsákmány reményében kerítették hatalmukba ugyanezen a napon az Irene SL görög tartályhajót, amely 266 ezer tonna olajjal indult a Mexikói-öbölbe, az Egyesült Államokba. Az ománi partoktól 360 kilométerre ütöttek rajta a kalózok. Legénysége hét görög, 17 fülöp-szigeteki és egy grúz tengerészből áll. A görög külügyminisztérium közlése szerint a támadás óta nincs kapcsolat a hajóval.
Az Irene SL a második nagy tanker, amely a tengeri rablók kezére került két nap alatt. Ezek a hajók főként az értékes rakományuk miatt számítanak jó zsákmánynak. Az Irene több mint 1,9 millió hordós rakománya mintegy 165 millió dollárt ér az amerikai hírügynökség szerint, amely 87 dolláros hordónkénti olajárral számolt.
Ez az utóbbi években a tengeri rablók egyik legnagyobb fogása. 2008-ban a Sirius Star szaúdi szupertankert kaparintották meg 2 millió hordó olajjal, és hasonló nagyságú volt 2009-ben görög Maran Centaurus és tavaly zsákmányul esett dél-koreai Samho Dream is. Ezekért a hajókért 3, 7 és -9 millió dolláros váltságdíjat fizettek gazdáik, ami a károk határozott növekedését mutatja.