Egy amerikai cég profitálna a Charlie Hebdo-szlogenből

Egy floridai férfi szeretné a „Je suis Charlie" jelmondatot felhasználni az eladásai fellendítésére. A szlogen a Charlie Hebdo francia szatirikus hetilap szerkesztőségét ért támadás után vállt híressé. A szakértő szerint nem valószínű, hogy a férfi kérelmét elfogadják.

Az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatalának január 16-ai bejelentése szerint a Latin American Trading Group Inc. nevű cég kérelmezte, hogy védjegyezzék le a franciáról angolra lefordított „I Am Charlie" szlogent. A benyújtott dokumentum szerint a kifejezést a termékek körére használnák.

A vállalat bejegyzett igazgatója, Joe Marc Gershon nem adott meg semmilyen elérhetőséget kérelmében, így az AP hírügynökség nem tudta őt elérni a bejegyzéssel kapcsolatban.

David Friedland, a Coral Gables védjegyekkel foglalkozó ügyvédje szerint a kérelmet nem fogja jóváhagyni a hivatal, mert a védjegy kitalálójának és felhasználójának meg kell egyeznie.

Friedland hozzátette, hogy az emberek néha több száz dollárt dobnak a kukába, hogy mindenféle népszerű kifejezést védjeggyé tegyenek, a törvényi alappal pedig nincsenek tisztában.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.