Blokkol is meg nem is a Twitter

A Twitter blogjában írta meg, hogy rendelkezésére áll a technológia, amellyel kiválaszthatja, mely országokban tartsa vissza bizonyos felhasználók tartalmait. A mikroblog-hívők aggódnak.

A fejlesztés lényege, hogy a Twitter ezentúl képes lesz egyes felhasználók tartalmait egy adott országban visszatartani úgy, hogy a világ többi részében továbbra is látják azokat. Korábban ugyanis ha egy tweetet töröltek, akkor az nemcsak egy adott országban, hanem sehol sem volt többé elérhető, írja a BBC. – A programot ma kezdjük el, még sosem használtuk ez előtt, de ha egy ország arra kér minket, hogy a területén egy adott tweetet tartsunk vissza, akkor először erről értesítjük a felhasználót, majd jelezzük azt is, mikor távolítottuk el az általa közzétett tartalmat – tájékoztattak a blogon.

A lépés felettébb hasznos a vállalatnak most, hogy egyre nagyobb, ugyanis a világméretű terjeszkedés során olyan országokba is el akarnak jutni, ahol „másfajta elképzelés él a szólásszabadság határairól”, írták blogbejegyzésükben. Ilyen például Franciaország vagy Németország, ahol tilos nácikat pártoló megszólalásokat kitweetelni.

Sok felhasználó megdöbbenését fejezte ki a lépés miatt, és néhányan rámutattak arra is, hogy milyen káros hatása lehet ennek a szólásszabadságra nézve. A Twitter – és a vele párhuzamosan működő közösségi oldalak, mint a Facebook – ugyanis vitatott, de mindenképpen fontos szerepet játszottak az Arab tavasztól a londoni zavargásokon át sokféle civil szerveződés létrejöttében. A mikroblog azonban – melynek 2011 szeptemberében több mint 100 millió aktív használója volt – úgy gondolja, egyensúlyt kell találnia az országok törvényei és a szólásszabadság közt. Azt azért kiemelik, hogy a Twitter továbbra sem fog működni minden országban, mert „néhány közülük olyan távol áll tőlünk, hogy képtelenek vagyunk ott megtelepedni”. Ilyen ország elsősorban Kína, ahol a Twitter blokkolva van, helyette pedig a Weibo nevű mikroblogot használják, melynek népszerűsége lassan az egekbe tör.

Twitter-alkalmazás egy iPhone-on. Bármikor, bárhonnan...
A Twitter page is displayed on an Apple iPhone in Los Angeles October 13, 2009. Hollywood is increasingly relying on Twitter and Facebook to gauge popular buzz on movies even before they come out, in a move reflecting the power of average filmgoers over once-mighty film critics and detailed surveys. Picture taken October 13. REUTERS/Mario Anzuoni (UNITED STATES ENTERTAINMENT) REUTERS/Mario Anzuoni (UNITED STATES)
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.