Betiltották a melegellenes hirdetéseket
„Nem meleg! Ex-meleg, poszt-meleg és büszke. Lépj túl rajta!” Ez állt azon a buszos, melegek elleni hirdetésen, amelyet két anglikán szervezet indított volna Londonban. A kampány üzenete az, hogy a melegek képesek lennének heteroszexuálissá válni, ha akarnának. Johnson azután intézkedett, hogy a kampány híre nagy felháborodást keltett politikusok és a meleg szervezetek körében.
Az egyik keresztény szervezet, a Core Issues Trust (CORE) vezetője szerint a homoszexuális viselkedés bűn. A CORE a "megjavulni vágyó" meleg keresztényeknek terápiát is nyújt, ezeken a foglalkozásokon megpróbálják „kifejleszteni a bennük lévő heteroszexuális potenciált.” A másik szervezet, az Anglican Mainstream a homoszexualitást ugyanolyan betegségnek tartja, mint az alkoholizmust. Szóvivőjük szerint minden házasságon kívüli kapcsolat tiltott a Szentírás szerint, az pedig biztos nem Isten akarata volt, hogy bárki is meleg legyen.
Johnson nagyon gyorsan intézkedett: két órával azután már be is tiltotta a kampányt, hogy annak tartalma nyilvánosságra került. – London az egyik legtoleránsabb város a világon, de az intoleranciát nem tűrjük el. A kampány egyértelműen támadta volna a melegeket, és azt állította, hogy a homoszexualitás egy betegség, amelyből ki lehet gyógyulni. Nem akartam megengedni, hogy ez London-szerte látható legyen – mondta Johnson.
Ken Livingstone, Johnson ellenlábasa a jövő hónapban esedékes polgármesterválasztáson azt mondta, hogy Jonhsonnak már azt sem kellett volna megengednie, hogy a reklámfelületet lefoglalják. A keresztény szervezetek szerint a londoni tömegközlekedést üzemeltető Transport for Londonnal (TfL) egyeztettek a reklámról, átmentek minden procedúrán. A TfL-nek ráadásul a polgármester az elnöke, ezért nem értik, hogy most miért tiltották be a hirdetést.
A kampány kifejezetten a Stonewall nevű melegszervezetnek akart visszavágni, akik szintén buszos kampányt indítottak a melegházasság promotálására. „Néhány ember meleg. Tedd túl magad rajta” – szól az ő hirdetésük, erre rímel a keresztény szervezetek kampánya, amely még a színeit is leutánozta a Stonewall posztereinek. Ben Summerskill, a Stonewall vezetője szerint a betiltott kampány homofób volt, és az egyetlen ok, amiért a melegek meg szeretnék változtatni identitásukat, az pont az olyan előítéletek miatt van, mint amilyet a hirdetés sugallt.
Az ügyben megszólalt a meleg Chris Bryant volt anglikán lelkész, egykori miniszter, jelenleg munkáspárti képviselő is. Szerinte a kampány üzenete nagyon kegyetlen, azt állítja, hogy valaki lehet „ex-meleg”, és ez nagyon zavaró lehet például olyan tinédzserek számára, akiknek problémájuk van szexuális identitásukkal.