Az Ikea törölte a nőket a szaúd-arábiai katalógusból

Az Ikea már elnézést is kért, és beismerte, hogy a női szereplők törlése szembemegy a cég által képviselt értékekkel.

Az Ikea szaúd-arábiai katalógusaiból eltüntették a nőket. Az ügyre a svéd Metro újság hétfői száma hívta fel a figyelmet. A szaúd-arábiai kiadásban látható képen az apa és a gyerek mellől hiányzik a svéd példányban még szereplő, pizsamába öltözött anya.

Szaúd-Arábiában nagyon szigorú szabályok vonatkoznak a nőkre, a reklámokban is rendkívül ritkán fordulnak elő. Ha ez mégis megtörténik, akkor hosszú ruhában és sálban láthatóak, a külföldi magazinokból is általában kitakarják az „illetlen” részleteket.

Az Ikea közleményében kijelenti, „észre kellett volna venniük, hogy a nők törlése a szaúd-arábiai katalógusból ellentétes a cég képviselte értékekkel.” A svéd egyenjogúsági miniszter, Nyamko Sabuni szerint ugyan az Ikea magáncég, és saját maga hozza döntéseit, a cég politikája azonban sugall egyfajta képet Svédországról is. Ezért szerinte az Ikea rosszul tette, hogy „eltávolította a képekről Svédország imázsának egyik fontos részét.”

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.