Az Ikea törölte a nőket a szaúd-arábiai katalógusból
Az Ikea szaúd-arábiai katalógusaiból eltüntették a nőket. Az ügyre a svéd Metro újság hétfői száma hívta fel a figyelmet. A szaúd-arábiai kiadásban látható képen az apa és a gyerek mellől hiányzik a svéd példányban még szereplő, pizsamába öltözött anya.
Szaúd-Arábiában nagyon szigorú szabályok vonatkoznak a nőkre, a reklámokban is rendkívül ritkán fordulnak elő. Ha ez mégis megtörténik, akkor hosszú ruhában és sálban láthatóak, a külföldi magazinokból is általában kitakarják az „illetlen” részleteket.
Az Ikea közleményében kijelenti, „észre kellett volna venniük, hogy a nők törlése a szaúd-arábiai katalógusból ellentétes a cég képviselte értékekkel.” A svéd egyenjogúsági miniszter, Nyamko Sabuni szerint ugyan az Ikea magáncég, és saját maga hozza döntéseit, a cég politikája azonban sugall egyfajta képet Svédországról is. Ezért szerinte az Ikea rosszul tette, hogy „eltávolította a képekről Svédország imázsának egyik fontos részét.”