Arizona búcsút vett a sztrádatraffipaxtól

Lemondott az autópályaradarokról az USA első szövetségi állama, amely felszerelte őket. Nagy Testvérből sem kérnek és abból sem, hogy a sebességmérés fő célja a pénzbeszedés volt.

Nemes egyszerűséggel lelőtték tavaly tavasszal a hatósági sebességmérőket gyártó és működtető Redflex cég egy technikusát Arizona egyik autópályáján - annak legegyértelműbb jeleként, hogy a nyugati szövetségi állam lakói nem kérnek a traffipaxból. Mostanra az ottani vezetés is beadta a derekát: a minap végleg elsötétültek a radarok a sztrádán. Pedig a 76 kamera elég jól tejelt az elmúlt csaknem két évben, amióta felszerelték őket: 2,7 milliószor villantak, minek eredményeképpen az autósok 16 százalékát büntették meg - összesen 78 millió dollárt hozva az állami büdzsének. Igaz, ennél is többre számítottak: Janet Napolitano, az Egyesült Államokban úttörőnek számító traffipaxprogram felett bábáskodó exkormányzó - aki azóta az Obama-adminisztráció belbiztonsági miniszterévé lépett elő - 90 milliót prognosztizált már az első évre.

Az arizonai közbiztonsági hivatal feje meghajolt az érvek előtt, miszerint a bírságolás fő célja nem a nagyobb biztonság a sztrádákon, hanem egyszerűen a pénzbeszedés. Bár a zsíros karbantartási üzlettől elesett Redflex ébresztőt fújt, úgy vélve, most eljött az agresszív, veszélyes gépjárművezetés pillanata, a hatóság máshogy látja. Azt gondolják: a szokásos, közúti ellenőrzés elégséges a rend fenntartásához. És hangsúlyozzák: ez nem jelent több rendőrt az utakon!

Ez azért fontos, mert a másik fő érv a politikailag inkább jobbra hajló, és így az egyéni szabadságjogokra külön hangsúlyt fektető államban az: a traffipaxerdőben Nagy Testvért láttak. - El tudom képzelni, amint az Obama-adminisztráció minden autóba csipet helyez, és már bírságol is, amint valaki megszegi a törvényt - füstölgött Sam Crump helyi republikánus politikus. Jan Brewer republikánus kormányzó - aki az idegenellenes törvénnyel szerzett nemrég országos ismertséget - januárban jelezte, hogy leszedetné a kamerákat. A radarokra figyelmeztető jelzések helyett ezentúl az óvatos vezetésre intik csak az arizonaiakat a táblák. Mindez nem vonatkozik a sebességmérésre az állam városaiban: ott maradnak a radarok.

Arizona lakói nem kérnek a traffipaxból.
Ford pickup trucks leave the historic Rouge Plant complex in Dearborn, Michigan, in this January 5, 2007 file photo. Ford Motor Co on January 25, 2007 capped the worst year in its 103-year history with a wider-than-expected fourth-quarter loss and said it would cut production this quarter and lose market share through September. The No. 2 U.S. automaker posted a fourth-quarter net loss of almost $5.8 billion, or $3.05 per share, on declining truck sales and charges for employee buyouts. That compared to a loss of $74 million, or 4 cents per share, a year ago. REUTERS/Gary Cameron/Files (UNITED STATES)
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.