A Vodafone megvette a 2-es metrót
A mobilóriás hárommillió eurót fizetett a madridi metrótársaságnak az innovatív reklámért: három évig nemcsak ezt a megállót, hanem a teljes 2-es metróvonalat (a 14-ből) Vodafone Linea 2-nak nevezik. Ez az első alkalom Európában, hogy egy teljes metróvonal egy kereskedelmi cég nevét viseli – áll a társaság közleményében.
Az üzlet azonban meglehetősen vitatott. Mint a német Süddeutsche Zeitung írja, a főbb spanyol napilapok nem is mertek róla beszámolni, attól félve, hogy ezzel elveszítik egyik legfontosabb hirdetőjüket. A háttérben azonban elismerik, hogy kínosnak tartják az ügyet, mert ez nem más, mint a történelmi nevek aprópénzre váltása. A kritika így a blogszférában terjed, sokan kifogásolják, hogy épp a főváros legfontosabb történelmi emlékhelyét (1931-ben itt kiáltották ki a köztársaságot, itt van a nulladik kilométer, itt futnak össze a város főbb sugárútjai, és a föld alatt ez a metró egyik fontos csomópontja is) „privatizálta” a Vodafone. Ez mellesleg Madrid főtere, ahol a rendszerkritikus tüntetők szoktak összegyűlni – nekik körülbelül olyan a mobilóriás területfoglalása, mint bikának a vörös posztó.
A pragmatikusabb városlakók azonban úgy vélik, ez is egy bevételi forrás: Madrid súlyosan eladósodott, a tömegközlekedést működtetni kell, így meg kit zavar a feliratok átpingálása? – kérdezik. Tavaly egy hónapra már bérbe adták a Puerta del Solt a Samsungnak, amely a Galaxy Note mobilját reklámozta különféle színekkel, és annak is pozitív volt a fogadtatása – mutatnak rá. A bloggerek egy része már további madridi műemlékeket ajánl a bankok és nagyvállalatok figyelmébe, mások azonban elborzadva cikkeznek a város és majdan az emberek kiárusításáról.