A légitársaságok is belebetegedtek az új vírusba
A Lufthansa minden mexikói járatára ügyeletes orvost rendszeresített, az American Airlines orvosi készenléti csomagokkal látta el személyzetét, a British Aiways védőmaszkokat osztott szét az utasoknak, az Alaska Airways pedig eltávolította az ülésekről a párnákat és a takarókat: az influenza-világjárvány fenyegetése sürgős intézkedésekre késztette a légitársaságokat.
A légi közlekedés számára, amelyre a Nemzetközi Szállítási Szövetség (ATA) felmérése szerint idén már eleve akár 4,7 milliárd dolláros veszteség is vár, egy újabb járvány egyáltalán nem hiányzik. Ezért a társaságok mindent megtesznek azért, hogy megnyugtassák az utazóközönséget. Mindeddig csak nagyon kevés járatot töröltek, legalábbis Európában, ám az Atlanti-óceán túloldalán más a helyzet.
Az 1997-es, 2003-as és 2004-es járványok - köztük a 2003 évi madárinfluenza - nyomán a légi közlekedés illetékesei mára jobban tudják, mi a teendő, és a járvány tényleges terjedéséről szóló jobb tájékoztatás azt jelenti, hogy az utasok kevésbé hajlamosak a pánikra. A 2003-as válság idején, amikor csak szórványos volt az információ, az Ázsiába irányuló forgalom 50 százalékkal, a légi közlekedés egésze 24 százalékkal csökkent a március elejétől május végéig terjedő három hónap alatt - emlékeztetett Tony Concil, az ATA szóvivője. „Akkor sok ország úgy döntött, leállítja ázsiai járatait, és ez olyan célországokat is sújtott, amelyekben nem voltak madárinfluenza-esetek" - fűzte hozzá.