A Costa Concordia rossz térképpel hajózott

A Costa Concordia kapitánya és tisztjei nem észlelték előre veszélyt, ugyanis rossz térképpel hajóztak, és nem működtek a műszaki rendszerek sem. A hajó fekete doboza már a baleset előtt elromlott.

A toszkán tengeren, Giglio szigeténél sziklának ütközött és oldalára borult óceánjáró hajó kapitánya és tisztjei nem észlelték előre a veszélyt, mivel a Costa Concordia műszaki rendszere nem működött - állapították meg a Costa Concordia tragédiájával foglalkozó grossetói ügyészség által kijelölt szakértők.

Ezt látják a turisták a Costa Concordia roncsaiból a Giglio-szigetnél
Vacationers are seen in front of the wreckage of capsized cruise liner Costa Concordia near the harbour of Giglio Porto June 20, 2012. Salvage crews began preliminary work this week on preparations to refloat the half-submerged Costa Concordia cruise liner in what is set to be the biggest ever operation of its kind. REUTERS/Max Rossi (ITALY - Tags: DISASTER TRAVEL TRANSPORT SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY)

A hajó fekete dobozából származó információk feldolgozása július 21-re fejeződik be, de az eddigi vizsgálat szerint kevés új adat várható. A szakértők megállapították, hogy a zátonyra futott hajó fekete doboza már a baleset előtt elromlott. A Francesco Schettino kapitány és a Costa Crociere hajótársaság közötti e-mail üzenetekből kiderült, nem ez volt az első alkalom, hogy a Costa Concordián hasonló problémák merültek fel.

A tragikus baleset körülményeinek tisztázásában a fedélzeti számítógép segíthet, de ez is csak este 23 óra 36 percig regisztrálta az eseményeket. A hajó háromnegyed tízkor ütközött sziklának, majdnem két órával később az utasok mentése még kezdeti fázisában tartott.

A szakértők azt is megállapították, hogy a Costa Concordián használt tengeri térképek nem feleltek meg az előírásoknak. Schettino nem naprakész térképet követett. Ez magyarázhatja, miért állította a baleset után azt, hogy "a térkép nem mutatta a sziklát, a sziklának nem kellett volna ott lennie".

A Costa Concordián a hermetikusan lezárható ajtók nyitva voltak. Ezért öntötte el a tenger gyorsan a hajótestet. A Costa Crociere hangsúlyozta, hogy a fekete doboz ugyan hibakódot jelzett, de ettől még működött. A hajótársaság hozzátette, hogy a műszaki berendezések ellenőrzése a kapitány feladata volt.

Az óceánjáró hajón lévő 4229 ember közül 32-en életüket vesztették, köztük egy zenészként ott dolgozó magyar. Két áldozat holttestét még mindig nem találták meg.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.