A reklámadót ekézi a német sajtó
A Tiltakozások a magyar sajtótörvény ellen: fekete képernyők, fehér oldalak című írásban a szerző, Keno Verseck kiemelte, hogy a kormány a reklámadóval „hallgatásra akarja bírni az utolsó független médiumokat", és még „a kormányhű sajtó is" tiltakozik a tervezett intézkedés ellen.
A Magyar Nemzet vonatkozó szerkesztőségi cikkét felidézve hangsúlyozta, hogy „Orbán miniszterelnök egyik leghűségesebb követője" is szembefordult a reklámadó koncepciójával, ugyanakkor „amit Orbán eltervez, azt végre is tudja hajtani", mert mögötte áll a kétharmados parlamenti többség.
A tervezett adó részleteit ismertetve kifejtette, hogy a legmagasabb adókulcs két olyan televíziót érint – köztük az RTL Klubot –, amelyet „eddig nem a kormány ellenőrzött", és kisebb adók, köztük „az egyetlen független hírtelevízió", az ATV is súlyos gazdasági helyzetbe kerülhet, akár csődbe is mehet.
Megjegyezte, hogy a kormány mindeközben „világossá tette, hogy mit tekint jó újságírásnak", hiszen Kerényi Imre bemutatta a Magyar Krónika című lapot, amelynek „csak jó hírekről kell beszámolnia".