Élő izzasztás autópályadíjjal
A német szociáldemokraták bajorországi listavezetője, München főpolgármestere ugyanis az élő adásban arra kényszerítette a délnémet tartomány kormányfőjét és egyben az ott domináns szerepet betöltő CSU elnökét, Horst Seehofert (balra), hogy a szeptember 15-i tartományi választások előtt konkrét témákról beszéljen. Magyar szemmel nézve az egyik legfontosabb vitapont a Seehofer által hangosan szorgalmazott, a külföldiekre kivetendő autópályadíj volt. A bajor kormányfő megismételte korábbi fenyegetését: ha nem lesz a német adófizetőknek „igazságot szolgáltató” és a külföldi tranzitforgalmat kasszához szólító autópályadíj, akkor a CSU nem írja alá testvérpártjával, a CDU-val a koalíciós megállapodást.
Ude erre azzal tromfolt, hogy az autópályadíj arra a sorsra jut, mint a Transrapid mágneses lebegővasút: soha nem lesz belőle semmi – írta a Süddeutsche Zeitung. Az autópályadíj téma volt múlt vasárnap is, amikor a szeptember 22-i Bundestag-választások két főszereplője, Angela Merkel kancellár (CDU) és az SPD listavezetője, Peer Steinbrück vívott tévés szópárbajt. Abban Merkel egyértelművé tette, ellenzi a külföldi autósokra kivetendő autópályadíjat. (Németországban nincs sztrádadíj, azt lényegében beépítik az üzemanyagra kivetett adóba.)
Bár az első adatok szerint a müncheni tévés vitát fölényesen Seehofer nyerte, kommentátorok nem zárnak ki egy esetleges fordulatot. Eddig a felmérések a CSU-nak 47-48 százalékot adtak, az SPD 20 százalék alatt maradt. A zöldek 13, a Szabad Választók nevű függetlenek nyolc százalékon álltak. A CSU koalíciós partnere, a liberális FDP az ötszázalékos parlamenti küszöbön imbolyog.