Golyóálló sombrero és kimonó eladó

MC Kidsre keresztelte új négyrészes, gyermekeknek tervezett ruhakollekcióját Miguel Caballero. A gyerekpólók, trikók, mellények különlegessége, hogy golyóállók.

MC Kidsre keresztelte új négyrészes, gyermekeknek tervezett ruhakollekcióját Miguel Caballero. A márkanév alighanem ismeretlenül cseng a magyar olvasónak, pedig az üzletház évek óta Mexikóváros elegáns polgári negyedének, a Polancónak ugyanabban a körzetében található, ahol Louis Vuitton, Cartier, Chanel, Burberry, Bulgari avagy Gucci bolt is van. A Spiegel tudósítói számoltak be nemrég a Miguel Caballero boltban tett látogatásukról. A MC Kids kollekció gyerekpólóból, trikóból, mellényből és hátitáskából áll. A különlegességük – mint minden Miguel Caballero-terméknek –, hogy golyóállók. A kellő biztonságot elöl és hátul a 150 dollár árú mellény és az 500 dolláros V-Bag adja, ez utóbbi két és fél kiló súlyú.

A kereslet szülte a kínálatot – állítja a kolumbiai származású, a negyvenes éveiben járó üzlettulajdonos. Az utóbbi időben, különösen az egyesült államokbeli Newtown iskolájában decemberben elkövetett, húsz gyermek életét kioltó erőszakot követően naponta tucatnyi érdeklődőtől kaptak e-maileket. Január közepén indították el az Egyesült Államokba az első nagyobb tételt a golyóálló gyerekruhákból, összesen 70 ezer dollár értékben.

Az anyag és a ruha modelljének tervezése a kolumbiai fővárosban, Bogotában lévő dizájnközpontban történik. A „páncélzatot” adó textília, így a szintetikus és a polietilén anyagok összetétele ugyanúgy titok, mint mondjuk a Coca-Cola receptje.

Miguel Caballero üzlete a maga nemében egyedülálló, és egy adott politikusi, üzletemberi körben világhíres. Az International Herald Tribune (IHT) még egy 2008-ban keltezett mexikóvárosi riportjában számolt be a különleges ruhaboltról, ahol öltönytől kezdve bőrdzsekin, bőrnadrágon át pólókig minden kapható. Annak idején néhány száz dollártól 7000 dollárig terjedt egy-egy termék ára. A bolt alkalmazottjai maguk próbálják fel a ruhadarabokat, és lövésekkel bizonyítják, hogy valóban golyóállók.

Három kategóriában készülnek a ruhák, és ennek megfelelően eltérő az áruk. Az alacsony védelmi szintű is megvéd egy 9 mm-es lövedéktől. A nagy védettségű pedig ellenáll olyan automata fegyvereknek, mint az MP5. „Olyan érzés, mintha mellbe vagy hasba ütne egy bokszoló” – mondta az egyik eladó a próba után. Az IHT írása szerint a latin-amerikai államfők mintegy felének, köztük Hugo Chávez venezuelai elnöknek is készült ilyen „páncélozott” öltöny. Azóta az ázsiai olajsejkek, a jordániai uralkodó pár, miként a spanyol trónörökös, Felipe és a felesége, Letizia is rendeltek már „hordható biztonságot”. Értelemszerűen nagy tételben a különféle biztonsági cégek vásárolnak, ám nem ritka, hogy hollywoodi sztároktól is érkezik igény.

A golyóálló ruhák ötlete 1992-ből ered, amikor Kolumbia a kábítószerbandák birodalma volt (emberrablásokkal, kivégzésekkel), ráadásul nagy erővel folyt a gerillák elleni háború is. Eredetileg négy alkalmazottal indította be az üzletet, mostanra már 250-en dolgoznak a Miguel Caballero cégnél. Bármilyen extra kívánságot is teljesítenek, például készítenek golyóálló mexikói sombrerót csakúgy, mint japán kimonót. Évente 50 ezer ruhadarabot értékesítenek, tavaly például 21 millió dolláros forgalmat bonyolítottak. Eddig 22 országba jutottak el termékeik.

Mexikóvárosban 2006-ban, azután nyitottak üzletet, hogy az akkor megválasztott Felipe Calderón elnök háborút hirdetett – a katonaság bevetésével – a drogcsempészek ellen. A mexikói Center for Economic Studies adatai szerint az ország üzletemberei és politikusai évente 18 milliárd dollárt fordítanak magánbiztonsági intézkedésekre. Az utóbbi években nyílt már Miguel Caballero-bolt Johannesburgban, Londonban és Guatemalavárosban is, február végétől pedig a perui fővárosban, Limában is lehet majd golyóálló zakókat, dzsekiket vásárolni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.