A bármixer és a cukrász több bevételt remél

Mit csináljunk ma este? – erre a kérdésre adott választ évekig a milánói fiataloknak a milantonight.it internetes oldal. Mozi- és koncerttippeket találtak itt az olvasók, és maguk is írhattak kritikát egy-egy éjszakai bárról, kocsmáról vagy étteremről.

Az alapítók néhány évvel később úgy döntöttek: az ötlet és a vállalkozás annyira sikeres, hogy akár más európai nagyvárosokra is kiterjeszthetnék. Ekkor foglalták le a tonight. eu oldalt, ami az első (és az egyik legfontosabb) lépés volt afelé, hogy kilépjenek a nemzetállami keretek – ez esetben Olaszország határai – közül, és európai céggé váljanak.

Ma már tizenhat nagyvárosról kaphatnak információt a tonight.eu látogatói. Egyből annak a városnak a lapjára is mehetünk, ahol éppen programot keresünk, csak a cím elé kell írni a helységnevet. Van már tehát (például) paris.tonight.eu, az eredeti lap címe pedig milan.tonight.eu lett. – Ezzel egyszerre vagyunk európaiak, de helyiek is – mondta Federico Pomi alapító az eurid.eu weboldalnak adott interjújában.

– Az volt az első előnye annak, hogy lecseréltük a doménnév végződését, hogy megváltozott más cégek rólunk alkotott képe. Ettől kezdve úgy érezték, hogy az elképzeléseink és terveink lokálisról globálissá váltak – magyarázta Pomi. Hozzátette, hogy ez a weboldal reklámbevételein is azonnal meglátszott. – Hirtelen olyan cégekkel írtunk alá szerződéseket, akik addig szóba sem álltak velünk – idézte fel.

A külföldi ügyfelek megnyerése volt Fred Vandenhoeke célja is, amikor weblapja címének a coctaillovers.eu doménnevet választotta. A belga bármixer 2006 óta működteti vállalkozását: bulikon, céges rendezvényeken, esküvőkön kever koktélokat a vendégeknek, máskor pedig koktélkeverő-tanfolyamot tart az érdeklődőknek. Itt többek közt elsőre bizarrul hangzó saját találmányát, a kagylóhoz ajánlott és uborkaszirupot, citromlikőrt, mustárt és tojásfehérjét tartalmazó koktélt is megismerhetik.

– Az internetes oldalam a névjegykártyám, ez alapján találnak meg az emberek – mondta a mesterfokozatot is szerzett koktélmixer, aki soha nem is akarta Belgiumra korlátozni a tevékenységét. – A más európai országokból származó ügyfelek pedig sokkal hamarabb rákattintanak egy .eu, mint egy .be végződésű oldalra, mert az uniós végződés azonnal elárulja, hogy nemzetközi környezetben gondolkodom – érvelt. Azt pedig, hogy mennyire fontos az internetes jelenlét, bizonyítja: megrendeléseinek nyolcvan-kilencven százaléka a weblapon keresztül érkezik.

A jövőben egyre több európai országra ki akarja terjeszteni tevékenységét a brit cukrászda, a Candy Cakes is. Ezért választottak weblapjuknak már az induláskor .eu végződésű címet. A londoni kis kávézó és cukrászda a nyitás óta a legjobb alapanyagokból készítette hagyományos süteményeit és tortáit. A vásárlók kezdték megszeretni, ám az alapító, Mike Thomaides úgy gondolta: ez így unalmas! Az alapanyagok és a minőség a régi maradt, de különleges ízekkel, színekkel és díszítésekkel kezdett kísérletezni. A Candy Cakes ma már fantasztikus színekben pompázó, különleges ízű termékeiről ismert. A weblapon akár magunk is megtervezhetjük a tortánkat: milyen legyen az alap (mondjuk répatorta), milyen legyen rajta a cukormáz (akár kéket is választhatunk) és mivel díszítsék fel nekünk (esetleg csokis mandulával és gumimacikkal).

Bármit kérünk, a cukrászda megsüti. Reményeik szerint nemsokára már olyan sok üzletük lesz, hogy bárhová nagyon gyorsan – és persze frissen – ki is tudják szállítani az édességremekeket.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.