A Continental a vádlottak padján
Késő bánat, mondhatnánk, hiszen a francia–brit közös fejlesztéssel létrehozott, a hangsebességnél gyorsabb Concorde-ot a baleset után kivonták a forgalomból, s a tragédia az Air France-nak súlyos presztízsveszteséget okozott. A franciák most mégis örülnek, mert a bíróság hivatalosan is felmentette őket a Continental azon vádja alól, hogy a Concorde-ot az Air France hanyagul készítette fel a felszállásra. Az amerikaiak a maguk vádját arra építették, s ezt igyekeztek szemtanúkkal is bizonyítani, hogy a Concorde már azt megelőzően lángra kapott, hogy áthaladt volna a gyilkos fémdarabokon. Az Air France ezzel szemben azt állította – s ezt most a bíróság is megerősítette –, hogy a tragédia azért következett be, mert a Concorde előtt felszálló Continental-gépről leesett egy fémdarab, az szétvágta a szuperszonikus repülőgép kerekét, a szétrepülő fémhulladékok pedig megsértették az üzemanyagtartályt, amely felrobbant.
A februárban kezdődött perben az Air France 15 millió eurós kártérítést követelt, a bíróság azonban ennél lényegesen kevesebbet állapított meg. A Continental „erkölcsi károkozásért” 500 ezer eurót, s imázsrontásért ugyanekkora kártérítést köteles fizetni. Az amerikai légitársaság a bírósági per után azonnal jelezte: fellebbez az ítélet ellen.