Nem repülnek a Qantas Airbusai
A Singapore Airlines is közölte, hogy csak alapos átvizsgálás után repülhetnek a jumbói. A Qantas, a Singapore és a Lufthansa gépeihez a hajtóműveket gyártó Rolls-Royce is azonnal reagált: átvizsgálja a kérdéses hajtóműveket. (A többi légitársaság A380-asaihoz nem ez a cég gyártotta a kérdéses alkatrészeket – emlékeztet a BBC.)
Az első hírek még arról szóltak, hogy az Airbus A380-as típusú gép az indonéziai Batam szigete felett lezuhant, a Qantas légitársaság szóvivője nem sokkal később azonban cáfolta mindezt. A szóvivő szerint a pilóta motorhiba miatt az egyik hajtómű leállítására kényszerült, de ennek ellenére a gép a szingapúri repülőtéren sikeres kényszerleszállást hajtott végre. A gépen utazók beszámolói szerint a felszállás után 10–15 perccel felrobbant az egyik hajtómű. Repülőtéri források szerint leszálláskor a gép alsó részéből füst áradt ki. Az A380-ast azonnal mentő- és tűzoltóautók vették körül. A gépen tartózkodó 433 utasnak és a 26 fős személyzet tagjainak nem esett baja – írja az MTI.
Az Airbus A380-as a legkorszerűbb, illetve legnagyobb utasszállító repülőgép, amely akár 800 utas szállítására képes (a Qantas gépeit 450 utasra tervezték). Első felszállása 2005-ben, míg első kereskedelmi repülése két évvel később a Szingapúr és Sydney közötti útvonalon történt. Egyetlen hasonló eset történt: 2009-ben a Singapore Airlines Párizsba tartó A380-asa fordult vissza, mert egyik hajtóműve leállt.
Az Airbus számára rosszkor jött a baleset: Hu Csin-tao kínai elnök tegnap kezdte meg franciaországi látogatását, melynek során véglegesíteni próbálja az ázsiai ország A330-as és A380-as gépekre vonatkozó megrendeléseit.