Városvezetés kontra Seremetyevo?
Néhány napja a moszkvai adminisztráció tetézte a bajt, amikor a városból északra kivezető Leningradszkoje soszsze egyik hídjának felújításába fogott, irányonként egyre csökkentve a kétszer háromsávos út áteresztőképességét, százezreket ítélve hosszas araszolásra. Az orosz hatalmi vertikum sajátosságára jellemző, hogy Vlagyimir Putyin kormányfő utasítása kellett egyegy további sáv pénteki megnyitására. Miután a nap végére megindultak a telkükön hétvégézni vágyó moszkvaiak is, így ismét kilométeres sorok alakultak ki a sugárúton.
Napok óta csak többórás autózással érhető el a Moszkvától északnyugatra fekvő, naponta hetvenezer embert fogadó Seremetyevo repülőtér is. A helyzetet a közelmúltban kiépített vasúti összeköttetés sem enyhíti.
A Seremetyevo igazgatója, Mihail Vaszilenko azzal vádolta meg Luzskovot, hogy a polgármester célja kifejezetten a Seremetyevo ellehetetlenítése volt, hogy ezzel is rábírja az utasokat és a légitársaságokat, hogy a fővárostól délnyugatra fekvő Vnukovo repülőteret részesítsék előnyben. Utóbbi kétharmadrészt Moszkva tulajdonában áll. A város a költségvetéséből 1,4milliárd rubelt (1 rubel kb 7,50 forint) fordított a repülőtér új termináljára.
Korábban Putyin is kétségbe vonta a város beruházását, amely inkább konkurál Seremetyevóval és a délkeletre fekvő Domogyedovo repülőtérrel, semmint kiegészítené a főváros légikikötőinek hálózatát.
A többségében állami tulajdonú Aerofl ot húszszázalékos részvényese sem zárta ki, hogy a hídfelújítás mögött a repülőterek pozícióharca állhat. Alekszandr Lebegyev milliárdos szerint a Seremetyevóban székelő Aeroflot naponta 400 ezer euró veszteséget kénytelen elkönyvelni az utasok kártalanítása miatt. A közúti munkálatok a városvezetés eredeti tervei szerint október 1-jéig tartottak volna, ám azt – a kormány kérésére megnyitott közlekedési sávok által okozott nehézségekre hivatkozva – pénteken további egy hónappal meghosszabbította.