Indiai vonatbaleset hetven halottal
Az indiai vasúttársaság vezérigazgatója nem sokkal a baleset után még arról számolt be, hogy a személyvonaton pokolgép robbant, de már ekkor is elterjedtek olyan híresztelések is, hogy a síneket rongálták meg, és az okozta a tragédiát. Utóbb ez bebizonyosodott: a sínpályát megrongálták, a tragédia helyszínén a jobb oldali sínpárból jó félméternyi hiányzott. A Kalkuttából Mumbaiba tartó személyvonat a szabotázsakció következtében kisiklott, a szerelvény 13 kocsija a másik sínpárra zuhant, ahol egy szemből érkező tehervonat belerohant. Indiai sajtóhírek szerint három óra is eltelt, mire a mentőalakulatok a helyszínre érkeztek, hogy kisegítsék a sebesülteket a roncshalmazból. A tragédia után közel tíz órával a vasúti rendészet emberei katonákkal együtt még mindig ezen fáradoztak: hegesztőlámpák és sodronykötelek segítségével próbálták elérni a roncsok között rekedt tucatnyi utast. Helikopterek szállították a súlyos sérülteket kórházba.
Feltételezések szerint szélsőbaloldali lázadók követték el a támadást a vonat ellen. Egy nyugat-bengáli vezető szerint a helyszínen plakátokat találtak, amelyeken a maoistákhoz közel álló egyik szervezet vállalta magára a szabotázsakciót. A merénylet Nyugat-Bengál szövetségi állam területén történt, olyan körzetben, amely köztudottan a maoista lázadók fellegvára. A helyszínre siető közlekedési miniszter elmondta, hogy a lázadók gyakran veszik célba a vasutakat. Emiatt a térségben a vonatoknak kisebb sebességgel kell közlekedniük, és a vezetőknek figyelniük kell, nincsenek-e pokolgépek a sínek mentén.
A maoista lázadók több mint harminc éve küzdenek terrorista módszerekkel földért, munkáért, a földművesek és általában a szegények jogaiért India számos térségében – írja az MTI. A szélsőbaloldali alakulatok az újdelhi belügyminisztérium adatai szerint a 28 indiai szövetségi államból húszban vannak jelen, és mintegy 10-20 ezerre tehető fegyvereseik száma. A mostanihoz hasonló szabotázzsal többezer ember halálát okozták csak az utóbbi néhány évben.