Online fogyókúra megelőző csapásként
A konzervatív napilap „képbe hozásában” komoly szerepet játszottak a közszolgálati médiumnál tevékenykedő szakszervezetek. Az érdekképviseletek így próbálták elejét venni mintegy hatszáz munkahely megszüntetésének.
A BBC vezetése eddig nem cáfolta, hogy Mark Thompson vezérigazgató két rádióállomás, a BBC 6 Music és az Asian Network bezárását fogja javasolni a kuratóriumnak. A főleg indie zenére koncentráló BBC 6 hallgatóinak átlagéletkora 35 év, a reklámok legkedveltebb korosztálya. A lépésnek így leginkább a vetélytárs kereskedelmi adók örülhetnek, míg az ITV és a Channel 4 tévécsatornák fellélegezhetnek annak hallatán, hogy a BBC a jövőben kevesebb nézővonzó, amerikai gyártású műsort vásárol meg. Jelentősen csökken a médium sporttartalma is, ha a jövőben nem költhet költségvetése 8,5 százalékánál, mintegy 300 millió fontnál többet közvetítési jogokra.
Míg a média más szereplői a világhálós tartalom bővítésére törekszenek, a sokszoros sajtódíjnyertes BBC On line költségvetésének és munkatársainak 25 százalékát építenék le, ezzel megfelezve a weboldal tartalmát. Érdekes módon a BBC „kereskedelmi szárnyát”, a BBC Worldwide-ot is megnyirbálja a menedzsment, illetve a jövőben világméretű tevékenységre kell összpontosítania. A váltás kétségessé teszi a Radio Times műsorfüzet, a Top Gear autósújság és több gasztronómiai lap jövőjét.
A szakszervezetek sztrájkkal fenyegetőznek, míg a 6 Music bezárása ellen rövid idő alatt több mint 60 ezer online tiltakozás érkezett be. „Beszólt” a lemezipart képviselő brit szervezet, a BPI is, hiszen a 6 Music múlhatatlan érdemeket szerzett olyan alternatív együttesek pályafutásának elindításában, mint a Killers vagy a Ting Tings. A The Times szerint a BBC vezetése „megelőző csapásként” szánta el magát a fiskális fogyókúrára, mielőtt a tavaszi parlamenti választások vélhető győztese, a Konzervatív Párt karcsúsítja a maga szájíze szerint az évi 3,6 milliárd fontot kitevő előfizetési díjakból finanszírozott közszolgálati társaságot.