Közöny fojtogatja a Mikulásgyárat
A nagy hideg miatt háromszor annyi gázolaj fogy a budapesti Mikulásgyárban, mint az előző évben bármikor. Éppen ezért már hétfőre kimerülhetnek a tíz nap alatt 500 önkéntest foglalkoztató jótékonysági rendezvény készletei. Zsolnai Endre, a Mikulásgyár főszervezője elmondta: már nyáron megkeresték a legnagyobb hazai energiaszolgáltató cégeket, hogy támogassák a jótékonysági rendezvényt, ám a legtöbb esetben válasz sem érkezett tőlük. Ha mégis, többnyire azt közölték, hogy marketing szempontból nem érdekes a jótékonysági akció. Pedig a Mikulásgyár nem pénzt, hanem áramot és fűtőolajat kért a legnagyobb hazai vállalatoktól. Most pedig, hogy fogytán vannak a karitatív szervezet készletei, elhívták a legnagyobb magyar olajipari cégek egyikét, hogy vásároljon náluk, de még kedvezményt sem ajánlottak fel az árból.
Zsolnai szerint: szégyen, hogy a magyar multinacionális cégek marketingért, kommunikációért felelős döntéshozói érzéketlenek egy olyan akció iránt is, amely már kontinens szerte nagy visszhangot váltott ki. Tavaly ugyanis Lisszabonban Európa második legjobb jótékonysági rendezvényévé választották a magyar karitatív akciót. Ugyanakkor Zsolnai Endre kiemelte azt is, ha az energiaszektorban nem is, de máshol azért akadnak támogatóik. A rendezvény főtámogatója a magyarországi BNP Paribas Csoport minden tagja, kiemelten a Magyar Cetelem Bank és a Ségécé Magyarország, a legnagyobb hazai plazalánc üzemeltetője. Jelentős összeggel támogatja a rendezvényt a Magyar Posta, a 6X6 Taxi, a Digi TV és a Citibank is. Ezek a cégek a felajánlott anyagi segítség mellett, önkénteseket is küldtek a Mikulásgyárba, hogy a Magyar Vöröskereszt szakembereivel kiegészülve segítsék a jótékonysági akció munkáját.
A Mikulásgyár tulajdonosa mindehhez hozzátette: kutatások szerint a Magyarországon működő vállalkozások több mint fele pénzt is szán a vállalati társadalmi felelősségvállalás fogalomkörébe tartozó célok eléréséhez. A 20 fő feletti hazai vállalkozások már évek óta 330 milliárd forintnál is többet költenek ilyen célokra. Mindez jó hír, a baj csak az, hogy ennek mintegy háromnegyedét egyértelműen belső célokra, döntően az alkalmazottak juttatására fordítják a cégek – mondta a Mikulásgyár tulajdonosa a GKI Gazdaságkutató Zrt. korábbi kutatásaira hivatkozva. Ugyanakkor a probléma az, hogy a költés mértékét sok esetben az adóalap-csökkentés lehetősége határozza meg, nem pedig egy-egy probléma társadalmi súlyossága.
A Mikulásgyár
Az idei a 6.k alkalom, amikor ajándékokat gyűjt a Mikulásgyár karácsony előtt. Tavaly 133 ezer ember ünnepét tették szebbé, idén már 200 ezer rászorulón szeretnének segíteni. Főként könyveket, ruhákat, tartós élelmiszereket, tisztálkodási szereket várnak, de minden adománynak örülnek. December 9-e és 19-e között a budapesti Felvonulási téren, valamint három fővárosi és tíz vidéki bevásárlóközpontban is le lehet adni az ajándékokat. Idén az ország valamennyi postáján ingyen feladhatók a csomagok, csak rá kell írni a dobozra, hogy Mikulásgyár.