Vizsgálják a 3-as metrót
A metrószerelvények közelmúltban bekövetkezett meghibásodásai nyomán Tarlós István főpolgármester és a Budapesti Közlekedési Központ az M3-as metróvonal biztonságos üzemeltetése érdekében a járművek elektromos rendszereire vonatkozóan átfogó vizsgálatot rendelt el a BKV Zrt.-nél.
A BKV Zrt. független tanúsító intézet bevonásával vizsgáltatja felül az M3-as vonalon közlekedő összes metrószerelvény-típus elektromos berendezését, hogy az elektromos füstöléseket, esetleges tűzeseteket megelőzze. A tendert 24 800 000 Ft-os ajánlatával a TÜV Rheinland InterCert Kft. nyerte. A cég a megállapodás értelmében 60 nap alatt végzi el munkát – olvasható a BKK közleményében.
A német, kölni központú TÜV Rheinland Csoport a világ egyik vezető, műszaki ellenőrzési, tanúsítási szolgáltatásokat végző, független szervezete, magyarországi vállalata 1989 óta végzi műszaki vizsgálati, ellenőrzési, felügyeleti és tanúsítási tevékenységeit hazánkban. A TÜV Rheinland a műszaki vizsgálati, ellenőrzési, felügyeleti és tanúsítási tevékenységeit mindenféle gazdasági, kereskedelmi, politikai hatástól mentesen, függetlenül, pártatlan és semleges módon végzi. A TÜV hasonló munkát Európa számos városának metróüzemében végzett már.
A széles körű vizsgálat célja a járművek tűzzel és füsttel járó meghibásodásainak elemzése, a villamos berendezések, készülékek, vezetékek tűz keletkezése szempontjából értékelhető állapotának felmérése, a szigetelési, szigetelés-elöregedési vagy egyéb hiba miatti villamos zárlat keletkezésének vizsgálata, valamint az esetleges konstrukciós hibák felderítése. Mindemellett a TÜV Rheinland a helyszíni és laboratóriumi vizsgálatok alapján a továbbüzemeltethetőséget szem előtt tartva elemzi az elektromos, illetve tűzbiztonsági szempontok szerinti kockázatokat, és kapacitás, valamint költségbecslés mellett javaslatokat készít az esetlegesen szükséges műszaki beavatkozásokra.
A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. bízik abban, hogy az alapos és szakszerű vizsgálatsorozatnak köszönhetően biztonságosabbá, megbízhatóbbá válik az észak-déli metróvonal közlekedése, illetve csökkenhet az üzemzavarok száma.
A végleges megoldást az elaggott járműállomány cseréje jelentené, de erre egyelőre nincs pénze a fővárosnak.