Vitézy autói

Kilenc új autót lízingel, egy használtat pedig átvett a BKV-tól a Budapesti Közlekedési Központ, amelynek vezérigazgatója két hete szigorú takarékosságra szólította fel a BKV vezetését.

A BKV hozza nyilvánosságra valamennyi autóbérleti szerződését – követelte Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója három évvel ezelőtt, akkor még a BKV felügyelőbizottsági tagjaként. A biztosítékot Kocsis István nemsokkal korábban kinevezett BKV vezérigazgató vadonatúj luxus szolgálati Audija verte ki. Demszky Gábor akkori főpolgármester válaszul önmérsékletre szólította fel a cégvezetőt. A szerződések pedig felkerültek a cég honlapjára.

Most Vitézy Dávid, illetve az általa vezetett BKK igazgatói számára lízingelnek személygépkocsikat, méghozzá egy korábbi BKV szerződés alapján. A hat Skoda Superb, illetve három Skoda Octavia típusú autó a BKV 2009-ben, a Porsche Lízing és Szolgáltató kft-vel kötött bérleti és flotta üzemeltetési szerződése alapján került most a közlekedési központ vezérkarához. Az eredeti megállapodás 159 személy- és kisteherautó lehívását tette lehetővé. A kocsikért felszereltségtől és kategóriától függően nettó 73 és 163 ezer forintot fizet a cég havonta 48 hónapon át. A járművek vételára szintén kategóriától és felszereltségtől függően 3-11 millió forint lenne. A vezérigazgató egyébként a fenti lízingcsomagban nem szereplő használt Skoda Superbbel közlekedik.

Információink szerint a BKK azért nyúlt vissza a BKV korábban bírált autóbérleti szerződéséhez, mivel a korábban szabályos közbeszerzési eljárás végeredményeként létrejött konstrukciónál nem talált jobbat a piacon. Az autókat Vitézy Dávid mellett a cég hat igazgatója, illetve három főosztályvezetője használja. Míg a többi 9 főosztályvezető kocsi helyett inkább a célprémiumot választotta. Mindezt szigorúan a Fővárosi Közgyűlés által meghatározott bérpolitikai irányelvekkel összhangban. A BKK a későbbiekben már csak kis haszongépjárművek beszerzését tervezi, személyautóflottájának növelését nem. A BKK fontosnak tartja hangsúlyozni, hogy "a járműhasználat elsődleges indoka a társaságunk kontrollja alá tartozó cégek, projekthelyszínek stb. földrajzi széttagoltsága, és nem elsősorban a munkába járás. Vezetőink – így a vezérigazgató is – a napi használat során részben tömegközlekedési eszközökkel járnak, azonban ez nem mindig és minden útirányon lehetséges. A BKK a hozzá rendelt intézményrendszer átalakítása során arra törekszik, hogy az ágazat szétszórtan működő cégeit egy helyszínen helyezze el, törekedve ezáltal a napi kapcsolattartással járó az utazási, közlekedési kényszer csökkentésére is, jelenleg azonban a Parking Óbudán, a BKK Közút Újbudán, a BKV Erzsébetvárosban, a Taxi Kft. Krisztinavárosban, a BKK pedig a Belvárosban működik, a társaságok között napi szinten szükséges a személyes kapcsolattartás."

Abban mindenki egyetért, hogy a főváros közösségi közlekedésének versenyképessé tételéhez többszáz új jármű vásárlására lenne szükség. De az már bizonyosan vita tárgya lenne, hogy ezt a járműbeszerzést személyautók vásárlásával kell-e megkezdeni - kommentálta a BKK autóbeszerzését Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakciójának vezetője. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.