Vitézy: A BKK nem az utasok fejével gondolkodik

Az egykori BKK-vezérigazgató a Magyar Nemzet Online-nak adott interjújában védte a Liget-projektet, de kritizálta a jelenlegi közlekedéspolitikát. A Közlekedési Múzeum jelenlegi főigazgatója a hármas metró felújításáról és saját intézményének sorsáról is beszélt.    

Vitézy az interjúban kifejti: a tömegközlekedésre kellene fektetni a hangsúlyt, de a mostani mérnökök a hetvenes évekbeli tapasztalataik alapján inkább csak az autósoknak kedveznek. Pedig inkább azon kellene dolgozni, hogy minél több ember használja a tömegközlekedést vagy a bicikliutakat. Ez a levegőszennyezettség és a dugók problémáján is segítene. Bár az uniós pénzekből megvalósuló vasúti fejlesztések jó irányba mutatnak, biciklisávokat húznak ki, a gyalogosok is még mindig háttérbe szorulnak.

Vitézy szerint a Liget-projekt szükséges, mivel csak akkor lehet újra szép a park, ha a lerobbant zöldterületeket megújítják, és a forgalmat másfelé terelik. Az egykori vezérigazgató erre a Kopaszi-gátot hozta fel példának.

A szakember saját hibájaként tálalta, hogy vezetése alatt a Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út felújítása politikai viták miatt megtorpant, a terület pedig ma is elhanyagolt.

Vitézy az Uber–taxis-vitához is hozzászólt: szerinte a fővárosi taxisrendelettel jelenleg ellentétes az Uber működése, ám egy amerikai példán alapuló ötletet javasolt: az agglomerációk elővárosi vasútjainál lerakott autósokat vihetnék az Uberesek, és vidéken is lenne munkájuk az applikációs sofőröknek.

Ha már vidék: Vitézy szerint a MÁV és a Volán verseng egymással, pedig segíthetnék egymást. A vidéki közlekedés helyzete ezért sem túl biztató: az össze nem hangolt csatlakozások, a messze lévő megállók nehezítik az utasok dolgát. Bár miniszteri biztosként 2014-ben fél év alatt Vitézy sok javaslatot tett a helyzet megoldására, azokból csak néhány valósult meg. Közös menetrendi kereső legalább van.

A hármas metróhoz Vitézy annyit tett hozzá: inkább karbantartásról lesz szó, és többet is ki lehetett volna hozni belőle.

A Közlekedési Múzeum is felújításra vár, amelyet egy új felfogás keretében valósítanak majd meg. Az intézmény a történelmi helyzetek és a fejlődések kapcsolatát is bemutatja majd kiállításában. Egy épületet helyreállítanak, és többek között föld alatti kiállítóteret és fogadócsarnokot is terveznek - olvasható az interjúban.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.