Vége a piros jelzésnek az egészségbiztosítónál
Közel egymillió embert érintett a hiba. Csütörtöktől újra rendben működik a rendszer, a jogviszony-adatok megbízhatóak – nyilatkozta lapunknak Molnár Barbara, a hivatal szóvivője.
Az informatikai hiba miatt senkit nem érhetett joghátrány, valamennyi szolgáltatót értesítették a hibáról. Valamennyi orvosi kezelés és receptbeváltás előtt a szolgáltatóknak a beteg tajszáma alapján ellenőrizniük kell, hogy az egészségbiztosítási ellátást kérőnek rendezett-e a jogviszonya . A "rendezetlen jogviszonyú embereknek" is jár az ellátás, de emellett kapnak egy figyelmeztető levelet, hogy mielőbb tisztázzák, ki fizeti utánuk a biztosítási díjat.
Tavaly óta a „makacsul nem fizetők” adatait az egészségbiztosító átadja az APEH-nek. Az elmúlt évben 133 ezer olyan embert találtak az egészségbiztosító szakemberei, akik a felszólítások ellenére sem tisztázták biztosítási viszonyukat.
Közülük 100 ezer ember sorsa azóta az APEH segítségével rendeződött, ám 30 ezer emberről továbbra sem tudni, hogy rendelkezik-e egészségügyi ellátásra jogosultsággal. Őket az APEH sem találta meg.
A törvény szerint ha valakiről bizonyítható, hogy fizethetne, ám azt mégsem teszi, az APEH öt évre visszamenőleg behajtja az elmaradt járulékokat.