Várandós nők használták a veszélyes drogot

Zacher Gábor toxikológus szerint „skandalum” a magyar kábítószer-történetben ami Törökszentmiklóson történt, mert nem fordult elő, hogy ilyen súlyos, tömeges túladagolás két várandós nőt is érintsen, ráadásul a császármetszéssel világra jött újszülöttek is "nagyon rossz általános állapotban vannak".

Zacher Gábor az M1 aktuális csatorna híradójának nyilatkozva péntek este elmondta: a fiatalok ismert szereket, úgynevezett alfa-PVP-t, illetve pentedront fogyasztottak, amelyek két-három éve jelentek meg a piacon, nagyon "népszerűek" és sokat is foglalnak le belőlük a rendőrök.  

– Mindkét szer önmagában is alkalmas arra, hogy életveszélyes állapotot okozzon, de együtt különösen – mondta Zacher, majd hozzátette, a túladagolás tünetei között van a szapora szívműködés, érösszehúzódás, magas vérnyomás, a testhőmérséklet extrém emelkedése, és halmozott görcsrohamok.

A toxikológus jelezte: "iszonyú emberi felelőtlenségnek" tartja a két várandós nő részéről, hogy drogot használtak, és ezzel visszaéltek a magzatok életével.

A pszichoaktív szerrel kapcsolatban Ecseki Tímea, a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Hetényi Géza Kórház-Rendelőintézet ügyeletes orvosa korábban az M1 aktuális csatorna Híradójában elmondta: két fiatal, várandós nő is a kórházukba került, rajtuk császármetszést is végre kellett hajtani. A két nőt az intenzív osztályon ápolják. Az újszülötteket Budapestre, az 1-es számú gyermekklinikára vitték.

Zacher Gábor elmondta azt is: lehet, hogy túl tiszta volt az a szer, amelyet a fiatalok fogyasztottak. Azt mondta: biztos, hogy valamilyen fantázianéven (a kristályt és a zenét említette) vették a port a drogkereskedőtől, és nem tudták, hogy mi a hatása vagy milyen anyagok kombinációjából áll.

A rendőrség pénteken kora délután kongatta meg a vészharangot. Közleményükben a police.hu-n arra figyelmeztettek, hogy január 28-án éjszaka és 2016. január 29-én délelőtt a mentőszolgálat többeket súlyos állapotban vittek kórházba Törökszentmiklósról. Az elsődleges orvosi vélemény szerint valamilyen veszélyes, új pszichoaktív anyagot fogyasztottak, amitől rövid időn belül eszméletlen állapotba kerültek.

A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányság azt közölte: az eddigi információk szerint olyan új, veszélyes szer jelent meg drogpiacon, amelynek elfogyasztása rövid időn belül életveszélyes állapotot idézhet elő!

A rendőrség ismételten felhívja a lakosság figyelmét, hogy tartózkodjanak mindennemű kábítószer, illetve pszichoaktív anyag fogyasztásától! Kérjük, figyeljenek környezetükre, családtagjaikra, ismerőseikre, ha bármi gyanúsat tapasztalnak, értesítsék a rendőrséget! – áll a rendőrség felhívásában.

Belföld
2016.01.29 21:46

Ajánlott cikkek

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
NOL Piactér