Sztrájkvita: van papír, vagy nincs papír?
A szakszervezetek több sikertelen egyeztetés után múlt héten hétfőn közölték a Miskolc Holding közlekedésért felelős cégével, az MVK-val, hogy tervezett sztrájkjuk idejére a törvényben meghatározott minimumtól valamivel magasabb, 68 százalékos arányban vállalják az elégséges szolgáltatásokat, ez nagyjából annyit jelent, hogy az óránként három járat helyett csak kettőt indítanak, ott viszont, ahol ennél ritkábban jár a busz vagy villamos, akár egy óra is lehet a várakozási idő egy-egy szerelvény megérkezéséig.
Zelenka László, a Miskolci Autóbusz- és Villamosvezetők Érdekvédelmi Szervezete elnöke kedden tudósítónknak azt mondta: türelmesen várták a munkáltató válaszát, elfogadják-e a szakszervezet ajánlatát, de az MVK eddig nem reagált. Így hétfőn megfogalmazták, kedden pedig be is nyújtották a bíróságnak az eddigi dokumentumokat, amely alapján a bíró eldöntheti, milyen mértékben korlátozhatják a szakszervezetek sztrájk idején a közlekedést.
Eközben a munkáltató érdekes trükkökkel próbálja meg elkerülni a sztrájkot. Singlár Zsolt, az MVK vezérigazgatója az önkormányzat által fenntartott minap.hu portálnak nyilatkozva azt mondta: senki nem láthatott semmiféle megállapodás-szöveget a vállalat és a szakszervezetek között, mert nincs ilyen. – Ez azért fontos, mert az egyébként legitim béremelési vitában elég erkölcstelen átkokat szórni ránk egy olyan megállapodás kapcsán, ami nem is létezik – mondta.
Erre válaszul az eszakhirnok.hu hírportálhoz ismeretlenek eljuttatták a megállapodással kapcsolatos dokumentumokat. A vezérigazgató azt is bejelentette: minden egyes munkavállalónak levelet küldött, azt kérve, írja alá az új munkaszerződését, ami tartalmazza a cafeteriát és a három százalékos béremelést. A szakszervezet szerint azonban ez a pénz 2015 januárjától visszamenőleg járna a dolgozóknak, ezért harcolnak, s ezért nem adják fel a sztrájktörekvéseket.